• baralillatant

Tatuera in bonusbarn?

Hej alla!

Vad tycker ni om att en person tatuerar in den nya sambons barns namn (i STOR text)? Gjordes efter mindre än ett år i förhållandet. Den andra föräldern är med i barnens liv.

Jag vet att alla gör som dom vill så ingen behöver skriva det ;)

Är bara nyfiken om det är bara jag som tycker det är helt skruvat.

• Svar på tråden Tatuera in bonusbarn?
  • Ascendere

Nu gissar jag här, men heter barnen vars namn tatuerades in möjligen Kevin, Mira, Tindra och Liam? 

• alexias mamma

Haha jätteknäppt ju! Jag gissar att du ts är mamman och ditt ex sambo har tatuerat in dina barns namn. Det låter som att du stör dig på det, med rätta.

Men men det får väll stå för henne då. Det är ju inget du behöver bry dig om, egentligen...

• Hejjk
    baralillatant skrev 2018-05-16 19:27:54 följande:

Eller hur, detta är ju ännu mer korkat än att skriva kärlekens namn. Dels vet man inte om det håller och sen är det inte ens barn. Pinsamt

Stackars den mamman som skulle få SINA barns namn intatuerade på en annan människa. Ingen förälder hade nog accepterat det
  • baralillatant
    Ascendere skrev 2018-05-16 19:40:52 följande:

Nu gissar jag här, men heter barnen vars namn tatuerades in möjligen Kevin, Mira, Tindra och Liam? 

Felgissat :)
  • baralillatant
    alexias mamma skrev 2018-05-16 19:48:30 följande:

Haha jätteknäppt ju! Jag gissar att du ts är mamman och ditt ex sambo har tatuerat in dina barns namn. Det låter som att du stör dig på det, med rätta.

Men men det får väll stå för henne då. Det är ju inget du behöver bry dig om, egentligen...

Felgissat :)
  • Rymdmoln
    Ascendere skrev 2018-05-16 19:40:52 följande:

Mira är ju ett helt vanligt finskt namn, inte alls i samma klass som de andra namnen du nämnde :)
  • tinis77

Har min mans namn, och mina barns namn tatuerade. Men skulle aldrig nånsin tatuera in bonusungarnas namn..

* Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Meya & Jonatan 7/9-12 * MARTINAS.MYSHOWROOM.SE *
  • Bonusmamman14

Jag har planerat att tatuera in mitt bonusbarns första bokstav.

Detta beror lite på att jag och min sambo troligtvis inte kommer att skaffa egna barn. Men självklart mest för att barnet och jag har en sån himla fin och nära relation (har varit med i mer än barnets halva liv), där han bland annat kallar mig mamma, kommer till mig om det är något bekymmer osv.

Skulle aldrig någonsin tatuera in barnets pappas namn, för det kan ta slut, men barnet i sig kommer alltid att ha en väldigt stor betydelse för mig och plats i mitt hjärta.

• Mompreneur
    Rymdmoln skrev 2018-05-16 20:15:39 följande:

Mira är ju ett helt vanligt finskt namn, inte alls i samma klass som de andra namnen du nämnde :)

Men den familjen har uppenbarligen blandat de namnen. Har en Mira i skolan vars bror heter Liam och systern heter Lovelie.

Mira får anses lite wt ändå.
Svar på tråden Tatuera in bonusbarn?