• piolin

Vad menar han med att han inte vet?

Vi gjorde slut men gång på gång gör han saker som fick mig att känna att det fanns något kvar. Jag vet att kärleken tar slut men det är inte länge sedan han sade att han inte kunde hitta någon som jag, att han var beroende av mig.
    Nu förnekar han.
    Nu när han tydligen har hittat någon. Under många månader sökte han inte aktivt men någon på hans jobb har tydligen visat intresse, de gjorde en liten resa tillsammans. Jag frågar honom hur det står till mellan de då vi planerar en resa för att fira min födelsedag.
    Han säger att han inte vet vad det är mellan honom och denna nya kvinna. Vad menar han?

• Svar på tråden Vad menar han med att han inte vet?
  • Rudbeckius

Han menar nog precis det han säger just nu.. det är min generella gissning. Hade jag sagt så så hade det varit så för mig. Vad han inte säger är svaret på frågor som vad hoppas han framöver, vad tycker han om henne specifikt som tjej osv. Ställ frågorna och se vad han svarar.

I samtalet kan det vara bra om du förberett dina tankar om motsvarande frågor och honom samt fundera på om du vill framföra dem, beroende på vad han säger. Det kanske aldrig blir läge.

• Anonym (Y)

Släpp honom och sluta fundera på vad han vill, han har ju valt att prova med någon annan, då brukar det inte finnas något kvar att hoppas.

• CitronTulo

Antingen så vet han inte ännu (är ju inte alls konstigt när man precis har börjat dejta att man inte vet vart man har varandra eller vad man känner och vill med relationen), eller så svarar han så för att han inte vill prata med dig om sin nya relation (att han inte är bekväm med att prata om nya tjejer med dig, eller att han helt enkelt inte tycker att det är något som du har med att göra).

• Anonym (man)

Spelar det någon roll vad han vill och vad han säger? Vad vill du?
    Vill du slösa bort din tid på en strulpelle som inte kan bestämma sig medan han springer omkring och provar om gräset är grönare?

Spelar det någon roll att slänger ut lite smulor då och då så att du hänger kvar och väntar på vad han kan tänkas känna för härnäst? 

Mitt råd är: Sluta dansa efter hans pipa, ta kontroll över situationen och gör ett val själv, sen kan han vela bäst han vill men på egen hand.

• Anonym (A)
    Anonym (Y) skrev 2018-05-17 05:55:32 följande:
    Släpp honom och sluta fundera på vad han vill, han har ju valt att prova med någon annan, då brukar det inte finnas något kvar att hoppas.
    Håller med
  • piolin
    uffe 2 skrev 2018-05-17 09:04:54 följande:

De låter som en symbol-relation tycker jag.

Hur menar du?
  • piolin

Tack för era kloka svar. Jag har varit mycket osäker. Ibland känner jag att han bara utnyttjar mig och ibland att han har älskat mig men tröttnat men det är sant: har  han börjat träffa annan då är det kört oavsett om känslor kan finnas kvar. De kommer att dö

• piolin

Han vill göra en resa som vi har bokat. Jag undrar angående den nya kvinnan för jag vill inte framstå som patetiskt men han bara skrattar och säger att han är fri, att de bara är kompisar och att han kommer att berätta när det är något av värde att berätta.

Han vill dessutom göra ytterligare en resa till hösten och antyder att vid det läget så finns hon inte med i bilden men har även sagt att det visst kan det bli något med henne.

Vi har haft mycket konflikter och han påstår att han vill med den resan se om vi får en fungerande relation (vänskap, vi har varit "vänner" i nästan ett år)

Jag är rädd för att resa men tycker samtidigt att det är lockande....

• Anonym (Y)

Men vad är det för inkompetent snubbe, han verkar ju glida fram utan tanke på annan än sig själv.

Om du är kär i honom och hoppas på att han ska bli mer intresserad av dig för att du ställer upp på allt han föreslår så får du nog ta med i beräkningen att du kan komma att bli jäkligt besviken.

Killen verkar ju inte kunna ge ett rakt svar på ett endaste dugg. Och han vill ha alla dörrar öppna, till dig, till den andra, och säkert om en tredje dyker upp också som fångar hans intresse.

Tala klarspråk med honom så slipper du hoppas och gissa på allt han gör och säger. Och nöj dig inte med svävande svar.

Är du värd nåt för honom vill han behålla dig även om du sätter ner foten och slutar anpassa dig efter hans spel.

• Anonym (X)

Jag tänker spontant att han inte vet var han har den andra kvinnan (vad hon vill att det ska bli av dem) och därför säger han att han inte vet ännu.
    Han håller er båda lite varma för att sedan kunna välja. Han säger att han inte vet för han vill inte att någon av er ska vända er om.

• piolin
    Anonym (X) skrev 2018-05-18 20:58:07 följande:

Jag tänker spontant att han inte vet var han har den andra kvinnan (vad hon vill att det ska bli av dem) och därför säger han att han inte vet ännu.
    Han håller er båda lite varma för att sedan kunna välja. Han säger att han inte vet för han vill inte att någon av er ska vända er om.

Jag har tänkt exakt så, var lite rädd att någon skulle tycka likadant :) tackar för ditt svar. Ärligt och rakt, vad jag behövde!
    Faktum är att jag sade det till honom  häromdan att han var intresserad men hon inte ville bestämma sig och hav bara gick sin väg och sade att jag hade passerat en gräns
    Tackar!
  • piolin
    Anonym (Y) skrev 2018-05-18 20:54:03 följande:

Men vad är det för inkompetent snubbe, han verkar ju glida fram utan tanke på annan än sig själv.

Om du är kär i honom och hoppas på att han ska bli mer intresserad av dig för att du ställer upp på allt han föreslår så får du nog ta med i beräkningen att du kan komma att bli jäkligt besviken.

Killen verkar ju inte kunna ge ett rakt svar på ett endaste dugg. Och han vill ha alla dörrar öppna, till dig, till den andra, och säkert om en tredje dyker upp också som fångar hans intresse.

Tala klarspråk med honom så slipper du hoppas och gissa på allt han gör och säger. Och nöj dig inte med svävande svar.

Är du värd nåt för honom vill han behålla dig även om du sätter ner foten och slutar anpassa dig efter hans spel.

Tack! håller med. Jag behövde detta. Vågar inte prata med de som känner oss båda
Svar på tråden Vad menar han med att han inte vet?