Kan det här vara något?
Första inlägget.
Lite bakgrund: Vi har under förra året försökt skaffa barn men det ville sig inte. Har bra koll på menscykeln och tyckte att vi lyckades pricka in rätt varje gång men blev så besviken. Till slut blev det för mycket för mig och vi la ner planerna efter 7 månader. Var mycket som som säkert påverkade, kronisk svampinfektion (varav det inte blev så mycket ligga av utan mest när det var dags för ägglossning) och väldigt stressigt på jobbet bland annat. Nu provar vi igen men är så jäkla rädd att gå runt och hoppas. Livet är lite mindre stressigt och har efter 10 år äntligen lyckats vara 3 månader utan svamp och det gör inte ont vid sex (Jaaaaaa!!! Sån jäkla lycka!!! Vaselin och toalettpappersbyte var det "magiska" botemedlet).
Min menscykeln är väldigt oregelbunden och det kan gå upp till 42 dagar emellan men känner i kroppen när ÄL är på gång och testar med stickor. Hade ett vad jag tror missfall förra omgången där det gick 55 dagar mellan mensen men inget plus på stickan tack och lov. Kroppen var helt bananas med massor av graviditetssymptom under de där dagarna och slutade i ett (förlåt för mycket info) blodbad.
Till själva frågan, nu har jag haft ägglossning för 5 dagar sedan, känner mig lätt illamående och lite mensvärk resan nu. Hoppas så mycket att det gått vägen den här gången men inser ju att det är väldigt tidigt. Hur tidigt kan man känna? När kan jag testa? Några tips till sen om det nu inte skulle bli den här månaden?
Blev lite text men ville mest skriva av mig lite också.