• Äldre 20 May 21:41
    3463 visningar
    2 svar
    2
    3463

    Trött på livet

    Hej jag är en ung mamma som är 21 år, har ett barn som är 2 år snart,

    Vet inte vart jag ska börja och vill inte rabbla upp allt som jag har i ryggsäcken, men kan säga att jag är från mellanöstern och kommer från en familj där hedern kommer före allt annat,

    Träffade en kille för 4 år sedan och vi gifte oss fick barn 2016, blev misshandlad, våldtagen, slagen, allt möjligt av min man, vände mig till soc och fick rymma med barnet två gånger men min familj och min mans familj lyckas alltid manipulera mig och jag återvänder tillbaka till den staden och till dem, fick förklarat av soc att ett lvu kommer att sättas på barnet eftersom att jag inte kan skydda honol från allt våld som han ser, valde då att säga till pappan att lämna oss och efter massa men så gjorde han det, har ensam hand om barnet nu men blir hela tiden manipulerad att det är min man och att jag har ingen annan utväg, antingen så behär jag skillsmässa som jag alltid har viljat göra o h samtidigt lämna barnet till pappan som ska ta barnet med sin till hemlandet eller så återvänder jag till barnets pappa och lever ett helvetes liv med han, jag lever mellan två världar och är i stängd mellan fyra väggar, tänker bara på att ta livet av mig så har alla det bra, vet inte vad jag ska göra mer, jag vill leva som alla andra, ha det roligt och må bra samtidigt vill jag vara med mitt barn och se h*n växa upp, jag är bara trött på mitt liv, får inte ens sova ensam hemma med barnet, det måste alltid vara mågon i min familj som sover över bara för att se vad jag gör/ vem jag pratar med!! Jag vet inte vad jag egentligen vill med detta inlägg men hoppas att någon kan hjälpa mog!!

  • Svar på tråden Trött på livet
  • Anonym (Går min egna väg)
    Äldre 21 May 00:11
    #1

    Ibland har ödet annan väg för vissa. Att vara med sin familj är inte alltid självklart för alla. Har själv brutit med min. I många år kämpade jag medans jag lät dom ha kvar kontakten med mig. Jag var inte normalt. Kämpade men drogs alltid tillbaka till helvetet. Du är inte ensam längre, det bästa du kan göra är det du precis har gjort, skriva ner vad du verkligen vill.. Men läs det igen o satsa på det!

    Personligen vet jag att man inte finner mycket glädje av ett liv med stress o våld o konstant oro. Kan du inte skydda dig själv, hur kan du då skydda ditt barn? Lyssna på din familj o kille = förlora ditt barn eller ett liv utom kontroll o ständig rädsla.

    Ser det som att du måste välja att hålla uppe väggen som din familj försöker trycka in, ska du hålla emot, skydda dig o ditt barn eller ska du låta väggen falla o du blir skadad o barnet förlorar du på ett eller annat sätt?

    Följ inte skuldkänslor, va där du kan skratta o prata barnsligt med ditt barn!

    Börja studera eller jobba, satsa på dig själv för att kunna ge ditt barn det absolut bästa!

    Jag hoppas att ni 2 finner en plats där ni kan andas ut o vara trygga!

    Bless you

  • Anonym (Genom­fört)
    Mon 6 Dec 2021 11:32
    #2

    Har du genomfört skilsmässan

Svar på tråden Trött på livet