• Äldre 22 May 20:23
    3308 visningar
    4 svar
    4
    3308

    Hjälp mig

    Provar att lägga upp igen då det var ingen som svarade något!!

    Hej jag är en ung mamma som är 21 år, har ett barn som är 2 år snart,

    Vet inte vart jag ska börja och vill inte rabbla upp allt som jag har i ryggsäcken, men kan säga att jag är från mellanöstern och kommer från en familj där hedern kommer före allt annat,

    Träffade en kille för 4 år sedan och vi gifte oss fick barn 2016, blev misshandlad, våldtagen, slagen, allt möjligt av min man, vände mig till soc och fick rymma med barnet två gånger men min familj och min mans familj lyckas alltid manipulera mig och jag återvänder tillbaka till den staden och till dem, fick förklarat av soc att ett lvu kommer att sättas på barnet eftersom att jag inte kan skydda h*n från allt våld som h*n ser, valde då att säga till pappan att lämna oss och efter massa men så gjorde han det, har ensam hand om barnet nu men blir hela tiden manipulerad att det är min man och att jag har ingen annan utväg, antingen så begär jag skillsmässa som jag alltid har viljat göra och samtidigt lämna barnet till pappan som ska ta barnet med sin till hemlandet eller så återvänder jag till barnets pappa och lever ett helvetes liv med han, jag lever mellan två världar och är i stängd mellan fyra väggar, tänker bara på att ta livet av mig så har alla det bra, vet inte vad jag ska göra mer, jag vill leva som alla andra, ha det roligt och må bra samtidigt vill jag vara med mitt barn och se h*n växa upp, jag är bara trött på mitt liv, får inte ens sova ensam hemma med barnet, det måste alltid vara någon i min familj som sover över bara för att se vad jag gör/ vem jag pratar med!! Jag vet inte vad jag egentligen vill med detta inlägg men hoppas att någon kan hjälpa mig!!

  • Svar på tråden Hjälp mig
  • Anonym (H)
    Äldre 22 May 22:41
    #1

    Kan du inte rymma med barnet? Be barnrådgivningen om hjälp t.ex? Du och barnet behöver komma till ett skyddshem där ni får den hjälp ni behöver!

  • Anonym (Susan­)
    Äldre 23 May 09:10
    #2

    Mejkontakt kvinnojourer som kan om hedersrelaterad kontroll och våld du kan mejla till!

    kontakt@kvinnojourenblenda.se

    kvinnojourenlinnean@telia.com

    tjejjourenbeata@roks.se

    Här är bra länkar www.kvinnojourenanna.se/lankar/

  • Anonym (Göteb­org)
    Äldre 1 Jun 00:27
    #3

    Hej, ingen ska behöva ha det som du har det. Hoppas du har lyckats ta kontakt med någon kvinnojour som någon tipsade om. Jag hoppas det finns en utväg där du kan lämna mannen och ha kvar barnet...Ni bor ändå i ett land där det mannen gjort mot dig är olagligt. det låter definitivt inte som pappan är lämplig att ha hand om barnet och ev föra vidare värderingar där det är ok att misshandla och våldta sin fru framöver...

    Du måste nog rymma igen? Med barnet, kan ni ta er till en kvinnojour? Om du lyckas, snälla var stark nog att hålla ut och inte låta dig manipuleras att komma tillbaka. Det är tufft att lämna sin familj, men du har en ny nu med sonen. Du är ung och kan bygga upp ett helt fantastiskt liv. Gå en utbildning, skaffa jobb med bra inkomst osv.

    Jag kan verkligen inte föreställa mig vad du går igenom, men i och med att du skrev här så tror jag du är på rätt väg.. Uppdatera gärna hur det går. Önskar jag kunde göra något för att hjälpa dig!!!

  • Anonym (3 år senare­)
    Fri 17 Sep 2021 02:13
    #4

    Hur är allt nu 3 år senare 

Svar på tråden Hjälp mig