• Bitterkexet

Mer ont den här graviditeten

Hej.

Är gravid i vecka 17 med barn nummer två och har mycket ondare den här graviditeten. Är det normalt att det kan kännas mer nu än förra gången?

När jag väntade nr 1 började jag få små förvärkar/sammandragningar runt vecka 24 men den här gången redan nu.

• Svar på tråden Mer ont den här graviditeten
  • Kronärtskockan
    Bitterkexet skrev 2018-05-24 19:45:58 följande:

Hej.

Är gravid i vecka 17 med barn nummer två och har mycket ondare den här graviditeten. Är det normalt att det kan kännas mer nu än förra gången?

När jag väntade nr 1 började jag få små förvärkar/sammandragningar runt vecka 24 men den här gången redan nu.

Jag är också i v 17 nu, dock första barnet. Det ENDA jag känner är hur det hugger i brösten och ömmar i bröstvårtorna. Du kanske ska ringa din bm och höra? Sägs ju att man kan få sammandragningar nu för att kroppen tränar inför förlossning
  • Hejjk
    Bitterkexet skrev 2018-05-24 19:45:58 följande:

Hej.

www.babyhjalp.se/gravid-symptom/sammandragningar-under-graviditeten/
  • Iowhannah

Jag väntar andra barnet och kände första sammandragningarna i vecka 14. I övrigt har hela graviditeten varit allmänt värre än första var.

Försök att lyssna på kroppen och stressa av så mycket det går.

• Ebo88

Jag är gravid i v.19+3.

I min första graviditet så fick jag sammandragningar har vid v.15+0 och dom blev bättre och värre. Visade sig att jag hade GBS och der kan ha vart anledningen till att jag födde för tidigt pga de onda sammandragningarna.

Fick sammandragningar nu i söndags (v.18+6) och jag hade GBS. Fick på ärja antibiotika kur igår och det har redan lugnat ner sig.

Men sammandragningar är ju absolut normalt också! Alla mina vänner har haft det, allt från v.10 till v.35. Men mina gjorde ont och blev tätare och tätare. Vissa har ju känslig livmoder också så som sagt - sammandragningar är ju normalt :)

Men som tidigare har skrivit - vila emmellanåt och försök att inte bära eller anstränga dig så mycket

Svar på tråden Mer ont den här graviditeten