• Hannibal1

Gravidsymptom men negativt tesr

Hej, jag har några frågor angående att bli gravid.

Jag och min sambo har försök få barn, och nu har jag missat mensen med 3 veckor. Jag har symptom som till exempel illamående på morgon och när jag ätit, kramper i mage och trötthet. Jag har också märkt att magen är lite svullen, men problemet är att vi bara får negativa test? Jag har läst att vissa plussar senare än andra och vissa plussar inte alls. Jag har också läst att om man väntar tvillingar så kan man få negativt test, både jag och min sambo har tvillingar nära besläktade. Så mina frågor är hur ofta visar tester negativt men man är ändå gravid? Hur länge ska man gå med missad mens och utan plus innan man kollar upp det? Är det någon annan som varit med om samma sak?

• Svar på tråden Gravidsymptom men negativt tesr
  • EpicNurse

Det är extremt ovanligt. Under alla mina år som jag jobbar med gravida har jag aldrig stött på någon som inte fått positivt gravtest. Kanske 1/200.000 eller nåt... Så försök se rimliga anledningar istället. Tex att du inte haft någon ägglossning förra månaden. Då uteblir ibland mensen och man kan få diverse symtom. Man har ca 10 ägglossningar per år.

Har aldrig hört att man skulle få negativt test med tvillingar. Snarare tvärtom eftersom hcghalten är betydligt högre.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Hannibal1

Det som stod om tvillinggraviditet är att halterna kan vara för höga för testerna att registrera

• maria1992
    Hannibal1 skrev 2018-05-25 10:05:20 följande:

Det som stod om tvillinggraviditet är att halterna kan vara för höga för testerna att registrera

Det kan vara så att du känner av din ägglossning :) mensen kan hoppats över en månad och ägglossningskänningar?
Svar på tråden Gravidsymptom men negativt tesr