• Anonym (Om och om igen)

Hur många gånger har ni förlåtit otrohet

Om och om igen är en man otrogen sin fru. Hon får panik, kämpar sig kvar. Mår dåligt. Finns ingen annan. Går till psykolog. Familjerådgivning. De bedyrar sin kärlek inför alla. Han stannar, de börjar om, de älskar varandra...men fortsätter... hon släpper inte taget. Hur kan jag hjälpa? Finns det nån härute som stannat om och om igen? Varför? Hur kan ni älska varandra? Finns det ingen gräns för er självrespekt. Respekten måste vara totalt borta i ett sånt här förhållande. Barn finns med i bilden. Ominte en psykolog kan hjälpa, hur kan jag hjälpa henne bryta sig loss?

• Svar på tråden Hur många gånger har ni förlåtit otrohet
  • Fredrica

Hon måste inse själv tyvärr

Gå den hårda vägen

• Anonym (usch!)

Om det är du som är otrogen och ändå stannar kvar, så du du ju för fan se till att lämna henne ifred. Det ligger ju på ditt ansvar.

• Ejjami

0 ggr... Jag kan tyvärr inte förlåta! Hoppas kvinnan kommer till insikt att lämna. Även om hon är rädd för att bli ensam. Hon kommer ta kol på sig själv. :(

• Anonym (pi fF e)

Det finns kvinnor som på riktigt vill stanna i ett förhållande även om mannen är notoriskt otrogen. Och det behöver inte alls betyda att hon är rädd för ensamhet eller liknande.

• Anonym (Om och om igen)
    Anonym (pi fF e) skrev 2018-05-26 10:47:47 följande:

Det finns kvinnor som på riktigt vill stanna i ett förhållande även om mannen är notoriskt otrogen. Och det behöver inte alls betyda att hon är rädd för ensamhet eller liknande.

Ok, det kan jag köpa. Men vad finns kvar? Kärleken kan ju inte finnas där. Respekt å tillit, att det är ärligt, äkta, fint det kan jag inte förstå. I det här fallet mår hon ju egentligen dåligt, men vägrar släppa. Kontrollerar honom. Han köper det.men smäll efter smäll kommer.. och så rullas visan om. Försöker förklara att hon förtjänar bättre.. men det är väl som någon anna skriver.. hon måste förstå själv..
  • Anonym (Hm)
    Ejjami skrev 2018-05-26 10:20:20 följande:
    0 ggr... Jag kan tyvärr inte förlåta! Hoppas kvinnan kommer till insikt att lämna. Även om hon är rädd för att bli ensam. Hon kommer ta kol på sig själv. :(
    Samma här.
Svar på tråden Hur många gånger har ni förlåtit otrohet