• Beyou

Resa tillsammans

Jag har nyligen träffat en kille. Vi bor i olika delar av landet så vi har bara träffats varannan helg under 6 veckors tid. Han är fantastisk på alla sätt, men vi är lite olika. Han går snabbt in för en seriös relation och jag är lite mer försiktig och vill inte stressa in i något. Nu har han föreslagit en utlandsresa i juli och jag blir verkligen tveksam om det är läge att resa tillsammans när vi precis har träffats vilket han inte riktigt kan förstå. Jag tänker att i början av ett förhållande så kan mycket hända, vi kanske inser att vi inte alls funkar ihop. Jag är inte typen som faller pladask och svävar ut i de rosa luddiga kärleksmolnen. Jag kan ännu inte veta om han är rätt för mig medan han på något konstigt sätt verkar vara så säker på att vi kommer vara tillsammans för resten av livet.

Jag vet inte hur jag ska göra med den här resan.

Hur skulle ni ha gjort om ni var i min situation? Skulle ni ha rest?

• Svar på tråden Resa tillsammans
  • Anonym (Lisa)

Nej, inte när  du känner så. Du kan kanske föreslå en kortare resa, över en weekend? Eller en resa där du kan ta dig hem, om det mot all förmodan inte funkar.

• Anonym (mmmm)

Har en kollega som drog på en veckas resa efter att ha setts kortare tid än ni. Hon hade samma funderingar som du men hon tänkte: vilket sätt är bättre än att umgås intensivt på en resa för att se om man gillar varann eller inte? De åkte, det fungerade kanon och idag är de gifta! Hade det känts ansträngt och jobbigt, så hade hon gjort slut när de kom hem. 

Om du inte känner dig tveksam för att du är rädd eller liknande så kanske det är en bra ide? 

• Beyou
    Anonym (mmmm) skrev 2018-05-26 16:01:24 följande:

Har en kollega som drog på en veckas resa efter att ha setts kortare tid än ni. Hon hade samma funderingar som du men hon tänkte: vilket sätt är bättre än att umgås intensivt på en resa för att se om man gillar varann eller inte? De åkte, det fungerade kanon och idag är de gifta! Hade det känts ansträngt och jobbigt, så hade hon gjort slut när de kom hem. 

Om du inte känner dig tveksam för att du är rädd eller liknande så kanske det är en bra ide? 

Jag vet inte riktigt vad som håller mig tillbaka, men jag är ett kontrollfreak och känner väl inte riktigt att jag har kontroll över det här och då blir jag så osäker.

Men jag har tackat nej till att resa och nu sitter jag här lite ångestfylld över det.
Svar på tråden Resa tillsammans