• Anonym3145

Någon som vill vänta tillsammans?

Hejsan! Jag är 24år gammal, jag och min sambo försöker bli gravida. Jag blev gravid för cirka 1år sedan men slutade upp i abort. Nu försöker vi då allt är mer lägligt, om ni förstår. Men till saken. Jag har en cysta på min ena äggstock som dom tyvärr inte kan ta bort. Jag slutade med mina ppiller för ungefär 1 och en halv månad sen. Är det någon som också går och väntar på att få göra ett test? Jag ska göra 1 när jag har bim, om ungefär 10 dagar. Någon som vill vänta tillsammans? Alltså om det är någon mer som försöker få barn :)

• Svar på tråden Någon som vill vänta tillsammans?
  • zion
    Esofe skrev 2018-06-08 16:09:39 följande:

Tänkte bara fråga... jag tänkte ta ett grav test till efter helgen eftersom det var ett svagt streck... Ska jag ta ett early test igen för säkrast resultat? 

Du borde få positivt på vilket test som helst på måndag tänker jag. Jag skulle tagit det testet jag hade hemma helt enkelt :)
  • zion

Tänkte bara fråga... jag tänkte ta ett grav test till efter helgen eftersom det var ett svagt streck... Ska jag ta ett early test igen för säkrast resultat? 

Du borde få positivt på vilket test som helst på måndag tänker jag. Jag skulle tagit det testet jag hade hemma helt enkelt :)
  • elenoresara

Bim+1.. jag vill sååå testa imorgon men vet inte om jag vågar :o

Kanske blir test på lördag eller söndag annars.

• Corneliass
    elenoresara skrev 2018-06-08 21:40:31 följande:

Bim+1.. jag vill sååå testa imorgon men vet inte om jag vågar :o

Kanske blir test på lördag eller söndag annars.

Har du några symptom? :)
  • Esofe
    zion skrev 2018-06-08 18:38:19 följande:

Har beställt cb vecko digital ???? får prova nästa vecka igen.
  • elenoresara
    Corneliass skrev 2018-06-08 21:52:08 följande:

Har du några symptom? :)

Molvärk, illamående på morgonen, ryggvärk är de som kan va symptom
  • Esofe

Usch vad känslosam jag är, humörsvängningar deluxe. Är på akuten med min 20åriga syster, och sitter och gråter när jag ser barn med brutna armar eller ens bara med sjukhusarmband på sig... Dessa jäkla humörsvängningar ????

• Esofe
    elenoresara skrev 2018-06-08 22:17:56 följande:

Molvärk, illamående på morgonen, ryggvärk är de som kan va symptom

Testa och se. Berätta hur det går för dig!
  • Anonym3145
    Corneliass skrev 2018-06-08 06:44:23 följande:

Jag sitter och gråter av lycka. Efter 1 år av försök så plussade jag idag. Jag kan inte förstå det. :D

Grattis :D
  • Anonym3145

Jag vågar mig på ett grattis till dig också!:) all lycka till dig och alla er andra där ute som försöker bli eller är gravida :)
  • Corneliass
    Anonym3145 skrev 2018-06-10 00:32:50 följande:
    Grattis :D
    Tack så jättemycket. Nu är det bara att hålla tummarna för att den lille håller sig levande och frisk i magen <3
  • Esofe
    Anonym3145 skrev 2018-06-10 00:37:45 följande:

Jag vågar mig på ett grattis till dig också!:) all lycka till dig och alla er andra där ute som försöker bli eller är gravida :)

Yaaay! Vi får hålla tummarna att mitt cb test visar positivt nästa vecka. Tänkte vänta en vecka mellan mitt early och digital med veckor.
  • Esofe

Åhhh det är fortfarande för svagt för att visas på vanligt gravtest..... börjar bli nervös :/

• Esofe
    Anonym3145 skrev 2018-06-10 00:37:45 följande:
    zion skrev 2018-06-08 18:37:53 följande:
    Usch, 5 dagar efter positivt (spök??) early graviditetstest så visade det digitala ett klart "Ej gravid" :( 

• Esofe
    zion skrev 2018-06-07 23:01:55 följande:

Då hoppas jag att jag får läsa här imorgon om att ni båda 2 har plussat :D all lycka till er

Då fick jag min första mens idag på över ett års tid! Har aldrig varit så glad över mens, nu kan jag börja räkna dagar och hålla tummarna på en tillökning. Vi ska på solsemester den 25/6 en vecka framöver, blir nog lite mys ;)
  • IBS

Grattis till er som plussat :)

Åh idag har jag fått spottings. Brukar alltid ha det 2-4 dagar innan mens. BIM på torsdag så nog kört för denna gången. Trist!!

• Corneliass
    IBS skrev 2018-06-18 09:06:25 följande:

Grattis till er som plussat :)

Åh idag har jag fått spottings. Brukar alltid ha det 2-4 dagar innan mens. BIM på torsdag så nog kört för denna gången. Trist!!

Bättre lycka nästa månad! :)
  • TrueLove12

Hej jag är snart 27 och försöker med första barnet tsm med min man och för 8 år sedan ungefär gjorde jag en abort av olika anledningar som ja sj inte ville.

Vi har iaf försökt sen början av nov 2017 så vart lite lång draget.

Mens slutade för ca 2 dagar sedan så ska snart ev börja testa äl.

Svar på tråden Någon som vill vänta tillsammans?