• aleakim90

Gravid utan sex

Vi beslutade att börja försöka i april. Vi har gjort ett halvhjärtat försök... Senaste året har vi haft sex ca 10 gånger. Vet att min sambo har haft det tufft med sexlusten pga mycket stress på jobbet, men trodde det skulle bli bättre är vi båda ville börja försöka. Tyvärr inte.

Vad skall jag göra? Jag tar ältester, kollar flytningar, känner tydligt när jag har äl och tempar. Allt för att minimera dagarna för hans skull så vi bara behöver ha sex ca 3 dagar/cykel.

Tips på vad jag kan göra mottages gärna. Han tar redan sexlusthöjande tabletter. Vi har en öppen kommunikation och vi båda vill ha barn, men båda måste vela/orka ha sex för att det skall gå.

• Svar på tråden Gravid utan sex
  • Trollbeppe

Sex är ju väldigt mycket en prestationssport för oss män. Vi skall ta initiativet, vi skall uppvakta, vi skall få henne på humör, och om hon vill ha sex skall hon bara behöva säga det och vi skall då unna prestera på studs.

Om du istället vänder på det, och börjar anstränga dig för honom, mer än att bara säga "jag vill bli gravid så vi måste knulla nu" och börjar uppvakta honom så skall du få se att han får tillbaks lusten. laga någon god middag, klä dig sexigt (eller var naken), ge honom en massage, kyss honom, ta med honom in i en varm dusch, tvåla in honom, tvåla in dig själv, sätt på någon trevlig musik och strippa för honom, onanera framför honom, låt honom koppla av och få honom hård med munnen osv osv. Ta bort pressen från att göra dig gravid, låt honom spruta i munnen eller stjärten på dig ibland (speciellt när du inte har ägglossning). 

Om du anstränger dig för hans skull, och hjälper honom att bli på humör istället för att bara tycka att han skall bli det, så skall du se att det ordnar sig. Jag lovar.

• Anonym (Marre)

Lergigan är inte allergitablett det är en tablett mot oro ångest dempande min kille äter dem

• Anonym (Jo)

Finns ju tabletter på apoteket (recept fritt) som kan öka sexlusten, ni kanska kan prova dem.

Lycka till

• frestelsen
    Anonym (Marre) skrev 2018-06-09 22:45:43 följande:

Lergigan är inte allergitablett det är en tablett mot oro ångest dempande min kille äter dem

Jo det är ett antihistamin som man kan ta vid allergi, men som många andra tabletter så har det biverkningar och andra funktioner. Man blir trött och lugn dvs mot ångest.

Jag tar det även som gravid mot illamående
  • aleakim90

L-argiplex var det han tog. Han tror att med lite träning och semester så blir det bättre. Om det inte tagit sig till september så skall vi köra på insemination på klinik för att underlätta för honom. Han har tydligen rabatt på både ivf och insemination via sitt jobb.

Tack för alla tips. Vi skall kolla över testosteronet också. Han vill ju gärna ha barn han med och han vill kunna prestera men det går ej fast vi provat det mesta.

Håller tummarna att det går under sommaren!

• Anonym (anonym tjej)
    aleakim90 skrev 2018-06-11 22:25:48 följande:

L-argiplex var det han tog. Han tror att med lite träning och semester så blir det bättre. Om det inte tagit sig till september så skall vi köra på insemination på klinik för att underlätta för honom. Han har tydligen rabatt på både ivf och insemination via sitt jobb.

Tack för alla tips. Vi skall kolla över testosteronet också. Han vill ju gärna ha barn han med och han vill kunna prestera men det går ej fast vi provat det mesta.

Håller tummarna att det går under sommaren!

Isåfall välj ivf, då är man säker på att befruktning faktiskt skett, det vet man inte med insemination.

Så ivf är mycket säkrare.
  • aleakim90

För er som kämpar: Det går!! Tog ett test och och jag är gravid! Vi hade sex en gång denna månaden. Precis när alla äl tester blev positiva och det räckte. Nu hoppas vi det är en stark krabat som håller sig kvar ändå till mars!

Lycka till ni andra :)

• Anonym (anonym tjej)

Trådstartaren- Grattis till plus !

• LittleSunshine84

Kunde varit jag som skrev den här tråden :)

Bf i mars eller hur? :)

• Anonym (anonym tjej)
    aleakim90 skrev 2018-07-07 23:43:44 följande:

För er som kämpar: Det går!! Tog ett test och och jag är gravid! Vi hade sex en gång denna månaden. Precis när alla äl tester blev positiva och det räckte. Nu hoppas vi det är en stark krabat som håller sig kvar ändå till mars!

Lycka till ni andra :)

Har du varit och gjort vul nu och sett om det finns nåt foster med hjärtslag därinne?
  • Anonym (Missen)

Hur har ni tänkt hinna/orka med ett barn om ni inte orkar ha sex?

• Anonym (Bella88)
    Anonym (Missen) skrev 2018-07-22 16:38:00 följande:

Hur har ni tänkt hinna/orka med ett barn om ni inte orkar ha sex?

Nu handlade nog snarare om att sexlusten inte fanns där....
    Kanske skulle du istället glädjas med TS?? 

Har man inget snällt att säga så är det bättre att hålla tyst.

Och TS - GRATTIS till er graviditet. Önskar er all lycka till.
  • Anonym (jisses)
    Trollbeppe skrev 2018-06-09 20:05:05 följande:

Sex är ju väldigt mycket en prestationssport för oss män. Vi skall ta initiativet, vi skall uppvakta, vi skall få henne på humör, och om hon vill ha sex skall hon bara behöva säga det och vi skall då unna prestera på studs.

Om du istället vänder på det, och börjar anstränga dig för honom, mer än att bara säga "jag vill bli gravid så vi måste knulla nu" och börjar uppvakta honom så skall du få se att han får tillbaks lusten. laga någon god middag, klä dig sexigt (eller var naken), ge honom en massage, kyss honom, ta med honom in i en varm dusch, tvåla in honom, tvåla in dig själv, sätt på någon trevlig musik och strippa för honom, onanera framför honom, låt honom koppla av och få honom hård med munnen osv osv. Ta bort pressen från att göra dig gravid, låt honom spruta i munnen eller stjärten på dig ibland (speciellt när du inte har ägglossning). 

Om du anstränger dig för hans skull, och hjälper honom att bli på humör istället för att bara tycka att han skall bli det, så skall du se att det ordnar sig. Jag lovar.

Du är medveten om att det är saker som inte funkar alls med en kille som har noll eller minimal sexlust? 

Alla män funkar inte som du, precis som inte alla kvinnor funkar på samma sätt. 

Min man är som TS man, och det är fruktansvärt frustrerande! Jag kan göra allt! Saker jag vet han tänder på. Men även om han vill vilja så vill han inte. Han försöker få mer lust, men jag kan sitta halvnaken och erbjuda honom en avsugning och han väljer att sätta sig och glo på Vetenskapens värld, samtidigt som han vill gosa, men inget sex för han känner det helt enkelt inte. Och nej det är inte mig det är fel på, han har konstaterat själv att han saknar lust. Jag uppmuntrar honom till att se porr, att masturbera, ja jag uppmuntrar allt som kan vara tecken på att han känner lust för det är bevisat att utlösningar och upphetsning är bra för hälsan så jag vill att han skall känna det även om det inte är med mig! 

Nu kan vi få till det lite mer än TS... Under mina fertila dagar så har vi sex som minst varannan dag. Vilket gör att vi har sex kanske 5 gånger per månad (alla koncentrerade under en vecka). Lägg då till att jag är en person som gärna har sex flera gånger om dagen, som älskar att förföra min man.... Med mina ex har det aldrig varit ett problem! Men inte ens i nyförälskelse fasen så ville min man ha mer sex än nu, nej i början hade vi sex ännu mindre, kanske 1 gång i månaden och han var mer än nöjd, "missades" en månad så var han inte det minsta besviken... 

Så skuld belägg inte TS bara för att du funkar på ett sätt och inte förstår dig på män med låg lust!

• aleakim90
    LittleSunshine84 skrev 2018-07-22 16:14:41 följande:

Kunde varit jag som skrev den här tråden :)

Bf i mars eller hur? :)

Det stämmer bra det. Runt 20/3 :D
    Anonym (anonym tjej) skrev 2018-07-22 16:30:23 följande:

Har du varit och gjort vul nu och sett om det finns nåt foster med hjärtslag därinne?

Nej. Vi hoppas så klart att alla symtom jag har och ökningen av hcg beror på ett foster och inte bara en rom hinnsäck. Vi har dock valt att göra ett ul i v 7+3 för att se om där är något och slappna av lite.
Svar på tråden Gravid utan sex