• Alexiieee

Graviditetssymptom

Det här gjorde mina misstankar om att jag var gravid och så var det. : )

Gravidsymptom

1. pms

2. gasig mage, svullen, förstoppad under längre tid

3. ont i magen flera dagar över 7 och mer

4. utebliven mens (säkert tecken)

5. karusellyrsel

6. ömma bröst

7. vit sekret

8. tandvärk

9. tryck i örat (ont)

10. illamående

11. trött och väldigt förvirrad

• Svar på tråden Graviditetssymptom
  • Becca96

Ja det är verkligen segt att vänta :) men vadå skendräktig? Mensen nåste väll komma någon gång :D

• Blirdetsåblirdet

Jag är själv på BIM+14 med mensvärk, uppblåst mage, vita flytningar, trötthet och extrem hunger. Dock födde jag min son för 11 veckor sedan, så litar inte direkt helt på att kroppen vet vad den håller på med. ????

• Corneliass
    Blirdetsåblirdet skrev 2018-05-29 07:27:55 följande:

Jag är själv på BIM+14 med mensvärk, uppblåst mage, vita flytningar, trötthet och extrem hunger. Dock födde jag min son för 11 veckor sedan, så litar inte direkt helt på att kroppen vet vad den håller på med. ????

Har du haft sex efter att du fött din son? 
  • Blirdetsåblirdet
    Corneliass skrev 2018-05-29 07:34:59 följande:

Har du haft sex efter att du fött din son? 

Japp, vi har ju det. Fem gånger oskyddat. Så det känns väl som om det finns en chans att det finns ett syskon i magen. ;)
  • Corneliass
    Blirdetsåblirdet skrev 2018-05-29 08:32:11 följande:
    Japp, vi har ju det. Fem gånger oskyddat. Så det känns väl som om det finns en chans att det finns ett syskon i magen. ;)
    Hur känner du inför det? :) Någonting du hoppas på? 

Grattis till din son i alla fall, vad mysigt! 
  • Blirdetsåblirdet
    Corneliass skrev 2018-05-29 09:01:52 följande:

Hur känner du inför det? :) Någonting du hoppas på? 

Grattis till din son i alla fall, vad mysigt! 

Tack så mycket! Han är helt underbar!

Vi har alltid sagt att vi vill ha tätt mellan barnen. Hade en ganska lätt graviditet också och på efterkontrollen sa barnmorskan att det inte ens syntes att jag hade fött barn, så var väl lite därför vi inte skyddade oss, för vi tänker att kroppen nog borde palla det. Förstår ju att det blir jobbigt under småbarnsåren, men tänker att nöjet barnen kan få av det är värt det.

Mina storebröder är det typ 16 månader mellan och mamma säger att det var underbart att ha så tätt, så jag litar på henne ;) haha
  • Corneliass
    Blirdetsåblirdet skrev 2018-05-29 09:15:16 följande:
    Tack så mycket! Han är helt underbar!

Vi har alltid sagt att vi vill ha tätt mellan barnen. Hade en ganska lätt graviditet också och på efterkontrollen sa barnmorskan att det inte ens syntes att jag hade fött barn, så var väl lite därför vi inte skyddade oss, för vi tänker att kroppen nog borde palla det. Förstår ju att det blir jobbigt under småbarnsåren, men tänker att nöjet barnen kan få av det är värt det.

Mina storebröder är det typ 16 månader mellan och mamma säger att det var underbart att ha så tätt, så jag litar på henne ;) haha
    Åh okej! Men dåså, då håller vi tummarna. Eller? :) 
  • Blirdetsåblirdet
    Corneliass skrev 2018-05-29 09:20:20 följande:

Åh okej! Men dåså, då håller vi tummarna. Eller? :) 

Testade nu, men det var negativt. Var å andra sidan inte morgonurin, men känns som om det stämde faktiskt. :)
  • Corneliass
    Blirdetsåblirdet skrev 2018-05-29 10:40:47 följande:
    Testade nu, men det var negativt. Var å andra sidan inte morgonurin, men känns som om det stämde faktiskt. :)
    Okej, synd. Kommer ni att aktivt fortsätta att få ett till barn tror du? :) 
  • Blirdetsåblirdet
    Corneliass skrev 2018-05-29 10:47:06 följande:

Okej, synd. Kommer ni att aktivt fortsätta att få ett till barn tror du? :) 

Vi kommer nog fortsätta som vi har gjort med att ha oskyddat när lusten faller på och lillen sover. ;) så blir det när det blir. :D

Den inställningen hade vi när han blev till också. Första månaden mådde jag jättekonstigt och var säker på att jag var gravid, men det var en njurbäcksinflammation. XD men det tog sig månaden efter istället. :D
  • Corneliass
    Blirdetsåblirdet skrev 2018-05-29 10:58:03 följande:
    Vi kommer nog fortsätta som vi har gjort med att ha oskyddat när lusten faller på och lillen sover. ;) så blir det när det blir. :D

Den inställningen hade vi när han blev till också. Första månaden mådde jag jättekonstigt och var säker på att jag var gravid, men det var en njurbäcksinflammation. XD men det tog sig månaden efter istället. :D
    Okej, då är det bara att ligga på då ;) 
  • Alexiieee
    Blirdetsåblirdet skrev 2018-05-29 10:58:03 följande:

åh vad synd, hoppas det blir i framtiden för er <3
  • Blirdetsåblirdet
    Alexiieee skrev 2018-06-04 09:28:17 följande:

åh vad synd, hoppas det blir i framtiden för er <3

Tack så mycket! Blev inte så besviken ändå eftersom jag har min lilla skrutt. :)

Men mår fortfarande konstigt (illamående, ?mensvärk?, konstant hungrig, kissar ofta -har till och med behövt gå upp några nätter i rad vilket jag inte har behövt sen bebis kom-, hormonell, flytningar...), så jag ringde till min BM idag. Hon trodde att jag var gravid, så ska väl testa igen tänker jag. ;)
Svar på tråden Graviditetssymptom