Otrohet för 1 ½ år sedan
Hejsan.. Jag skriver här för att jag finner mig helt tom på känslor och okapabel till att prata om problemet med nära och kära... Skriver också i hopp om att någon kanske kan stötta mig med ett par meningar här...
Varnar i förväg, det här blir en lång text.... Eloge till den som orkar läsa.
Det började i November 2016, jag och min sambo har varit tillsammans i 1 ½ år och hade det väldigt bra, trodde jag. Vi hade sparat mycket pengar till vårt framtida hus som vi pratat om och hade gjort två jätte fina utlandsresor samma år tillsammans. Iallafall... I början av November börjar min sambo verka deprimerad och är sällan på gott humör, han gymmar otroligt mycket och börjar avvika från sina "vardagliga" rutiner eller hur ska man säga. Han börjar festa varje Fre-Lör och har ofta "grabbkvällar" så jag får inte följa med.
Tiden går och jag försöker prata med honom sååå ofta om vad som händer då han är väldigt frånvarande och mystisk.. Men det är bra enligt honom. han är bara i en höstdepression... Nåväl tänkte jag... det går väl över... Under den här tiden är han väldigt mystisk med sin telefon och inte speciellt intresserad av mig (förutom att ha sex).. Jag börjar ana att det är något mer än bara en depression.. Varje gång jag ville prata gick han i starkt försvar och tyckte jag överdrev... Naiv som jag var lät jag tiden gå ännu mer, och han börjar bete sig mer och mer disträ och försvinner ut lite då och då... Han försvinner in på toaletten långa stunder och påstå sig "vara dålig i magen" Går ut på promenader som han aldrig gjort innan. Är på gymmet längre än vanligt och är "aktiv" på facebook heeela tiden utan att svara på det jag skrivit till honom.
Efter 1 ½ månad av djup ångest och förtvivlan att jag inte nått fram till honom så bestämmer jag mig för att skriva ett brev som han möts av hemma när han kommer hem från ett jobbpass (han jobbar borta ett par dagar i veckan). Där beskriver jag att jag funnit två kondomer i hans ytterjacka och behöver en förklaring till det, I detta har jag även packat mina nödvändigheter för att bo hos en kompis tills han berättar vad fan det är som händer.
Samma kväll ringer han mig och jag svarar, han påstår då att kondomerna är kvar från några veckor innan då vi spenderat 1 natt i stugan. Hmm.. okej tänkte jag,,, det är väl en rimlig förklaring men någonstans tyckte jag ändå att något inte stämde p.g.a hur han var allmänt. Jag kom hem och "förlät" honom men glömde ej. Jag konfronterade honom och frågade vem det var som han hade pratat med på datorn, Jag hade nämligen kollat historiken och sett att han samtalat med en kvinna på facebook. Han sa att det bara var en vän som han hade dansat och festat med på krogen. En tid gick och det vart väl lite bättre efter att han möttes brevet, antar att han fick ett wake up call. Han lovade även att inget någonsin har hänt...
Mitt i denna sörja så vart jag gravid, och han gläds otroligt mycket åt det.. jag lägger misstankarna åt sidan och tänker.. " ja men om han är så glad över barnet, så kanske det aldrig hände något..." När jag sedan i Juni konfronterar honom igen om allt det här som gnagit i huvet på mig så erkänner han att kondomerna var menade till någon annan och att han "ville" och var påväg hem till henne men gjorde det aldrig. Han erkände att han pratat och flörtat med kvinnan. Gravid som jag var, känslig och ensam förlät jag honom igen... och hoppades att allt skulle bli bra...
Nu 1 ½ ÅR senare med nyköpt boende en bebbe på snart 1 år,,, har jag fortfarande inte kunnat släppt allt som hände. Jag har liksom vetat innerst inne att jag inte har fått hela sanningen. Så jag fick nog för 1 månad sedan och bestämde för att skriva till den här kvinnan som otroligt nog ringer upp mig och erkänner.. Det var precis som jag anat, dem hade haft kontakt i 1 ½ månad och vid flera tillfällen har dem träffats. Samma dag erkänner även han då han blivit kontaktad av kvinnan " ren panik" antar jag..
( man får inte glömma att under hela den här tiden har vi varit på familjerådgivning vid 4 tillfällen och han har LOVAT att han berättat hela sanningen, även vid alla tillfällen jag tagit upp det igen som har varit minst 1 gång i månaden..) Han har alltså ljugit och ljugit så mycket så det finns inte ens ord för det..
Okej... Vad händer nu.... Jag är sjukt lättad!! Men... så besviken och tilliten är ju verkligen bortblåst efter så många lögner under så lång tid. Har försökt gråta och väntar på att tsunamin av känslor ska komma men jag är verkligen.... mest TOM... och lättad konstigt nog?
... Han har lovat att hädanefter alltid tala sanning och att han ska göra allt för att reparera detta, Vi har gått på parterapi för att komma till grunden med varför det hände osv.... jag har väl fått rimliga förklaringar till varför det gick så långt MEN hur i hela.... h*lvete kan jag lita på honom igen?
Många av er funderar säkert nu på varför jag är kvar efter sanningen, svaret är helt enkelt att efter att bebben kom så hade vår relation verkligen varit helt okej och han är SÅ bra så SÅ många vis. Han har så mycket fina egenskaper som jag värderar högt. Visst tänker jag varje dag på att jag kanske borde lämna honom men jag..... vet inte om jag verkligen vill det... vågar inte?... också för bebbens skull. För JUST NU är det faktiskt bra utöver att tilliten är bortblåst.. hur dumt det än låter.. Han visar att han försöker!!!! och Ångrar...
Min fråga är väl... har någon varit med om liknande?
När kommer tsunamin av känslor som jag väntat på 1 månad?
Kommer man över otrohet om man är positiv...?
Ja.. det var väl det... Döm mig inte snälla... Jag behöver verkligen bara skriva av mig och prata med någon..... Tack..