Tips på icke ekonomiskt beroende nöjen
Tjena allihopa! Precis som rubriken lyder, så skulle jag vela ha lite tips på saker man kan göra hemma / ute som nöje. Sådant som kostar oerhört lite / är gratis.
Kom gärna med förslag :) Ha det gött!
Tjena allihopa! Precis som rubriken lyder, så skulle jag vela ha lite tips på saker man kan göra hemma / ute som nöje. Sådant som kostar oerhört lite / är gratis.
Kom gärna med förslag :) Ha det gött!
Beror ju lite på utbudet där man bor och vilka som ska med. Men naturen är ju gratis, vissa museum har gratis inträde, under sommaren är det inte ovanligt med mindre konserter utomhus som är gratis.
Tack kan nämnas att jag bor i en by :D bra tips förövrigt !
Gå till stranden om du har nära dit, ta långa promenader, ha picknick ute i fina vädret, om du bor i Skåne och har möjlighet finns snart sommarkortet för ca 600 så då kan man åka runt i Skåne och hänga i olika parker/gå på festivaler som inte tar inträde osv.
Gå en längre vandring och ta med sig picknick. Leta upp en gratis tennisbana. Sällskapsspel hemma.
Jag besöker blodcentralen, det är gratis, man gör något bra, man blir ompysslad och får gratis saft, kakor, frukt, etc.
Bor du i Stockholm kan du besöka det Naturhistoriska riksmuseet, historiska museet, moderna museet, armé museet.
Du kan besöka en 4-H gård.
Inomhus kan du ju alltid läsa en bok, rita/måla, pyssla, testa yoga eller annan träning (finns bra instruktörer på youtube).
Du kan också ta något gott att dricka, sätta på en podd och sen ge järnet i en sjuhelvetes grovrengöring av hemmet.
Du kan recensera produkter du använt, restauranger du besökt, etc.
Träna på din geografi genom att besöka Seterra. Det är roligare än det låter, I promise.
Du kan spela tetris och försöka klå rekordet.
Du kan läsa på om historiska händelser som du tidigare inte vetat så mycket om; exempelvis sanningen om målningen av Napoleon vid slaget vid Waterloo.
Brädspel
Kortspel, patiens om man är ensam...
pyssla med återvinning eller utslitna kläder/möbler osv.
Promenera i naturen, testa pokemon Go om du har smartphone med surf, kan ge extra dimension till promenaderna
Cykla, om du har cykel
Kolla på sociala medier om det finns gratisnöjen i närheten tex bondgårdsbesök, museum osv.
Byt böcker med vänner eller besök biblioteket
Samma med DVD om man har något att spela dem på...
Lär dig jonglera med tre bollar.