• fiffffi

    Äter lchf, lika kurvig!!

    Jag har alltid varit kurvig. Nu testar jag med lchf. Jag tycker inte det händer något. Jag provade precus byxor och annat, magen är plufsig och rumpan stor. Jag blir less när jag bara vill vara slank och lätt dea på mig snygga kostymbyxor. Hur klär man sig snyggt/classy som kurvig? Och en annan sak som förvånar mig är att män i så hög grad kollar in mig?! Fattar inte hur de kan tycka jag är attraktiv.. eller kanske jo..

  • Svar på tråden Äter lchf, lika kurvig!!
  • fiffffi
    Darguads skrev 2018-05-31 19:40:46 följande:

    Fyra dagar vid "fel" tillfälle behöver inte ge märkbara skillnader. Ibland behåller kroppen vätska och kalorier av olika anledningar, ibland släpper kroppen allt så fort den får chansen.


    Och vad kn detta bero på? Obalans i krippen?
  • fiffffi
    fiffffi skrev 2018-05-31 19:44:37 följande:

    Och vad kn detta bero på? Obalans i krippen?


    *o
  • fiffffi
    Darguads skrev 2018-05-31 19:46:31 följande:

    Hormoncykler (mens), sömn, stress eller andra saker som påverkar kroppen på olika sätt.


    Ja stressad är jag definitivt, sjukt mycket hemma och på jobbet..
  • ElinJohanna89

    Har du tänkt på att du kanske äter för lite? Ät max 20g kolhydrater per dag, protein samma mängd som din målvikt (tex målvikt 80kg=80g protein) och tänk på att kött inte är 100% protein ;) Fett ska du få i dig minst dubbla mängden än protein, alltså som från exemplet minst 160g :)

    Vad dricker du? Och vad allt äter du? Kan vara bra att väga & räkna med maten några dagar för att få en bild av vad du får i dig, man blir lätt överraskad :)

    Om det även är varmt där du bor så kan kroppen samla vätska, drick mycket vatten så vätskan rör på sig! :)

  • K Kalle
    fiffffi skrev 2018-05-31 18:56:31 följande:

    Jag har alltid varit kurvig. Nu testar jag med lchf. Jag tycker inte det händer något. Jag provade precus byxor och annat, magen är plufsig och rumpan stor. Jag blir less när jag bara vill vara slank och lätt dea på mig snygga kostymbyxor. Hur klär man sig snyggt/classy som kurvig? Och en annan sak som förvånar mig är att män i så hög grad kollar in mig?! Fattar inte hur de kan tycka jag är attraktiv.. eller kanske jo..


    Alltså, är du kurvig eller tjock? Kurvig är en kroppsfigur man kan ha oavsett tjocklek, liksom päronformen, äppelformen och pelarformen. Det kurviga försvinner inte om du går ner i vikt. Och det är ju snyggt så det gör ju inget. Själv har jag pelarform oavsett hur mycket jag väger. Trist.

    Sen behöver man väl äta lchf en längre period innan det händer nåt.
  • fiffffi
    ElinJohanna89 skrev 2018-06-01 06:09:03 följande:

    Har du tänkt på att du kanske äter för lite? Ät max 20g kolhydrater per dag, protein samma mängd som din målvikt (tex målvikt 80kg=80g protein) och tänk på att kött inte är 100% protein ;) Fett ska du få i dig minst dubbla mängden än protein, alltså som från exemplet minst 160g :)

    Vad dricker du? Och vad allt äter du? Kan vara bra att väga & räkna med maten några dagar för att få en bild av vad du får i dig, man blir lätt överraskad :)

    Om det även är varmt där du bor så kan kroppen samla vätska, drick mycket vatten så vätskan rör på sig! :)


    Intressant, tack.

    En snittdag äter jag ungefär såhär:

    Bär ex hallon

    Kvarg

    Ost och salami

    Kyckling

    Mycket grönsaker oftast broccoli

    Kvarg

    Yougurt
  • fiffffi
    K Kalle skrev 2018-06-01 06:18:47 följande:

    Alltså, är du kurvig eller tjock? Kurvig är en kroppsfigur man kan ha oavsett tjocklek, liksom päronformen, äppelformen och pelarformen. Det kurviga försvinner inte om du går ner i vikt. Och det är ju snyggt så det gör ju inget. Själv har jag pelarform oavsett hur mycket jag väger. Trist.

    Sen behöver man väl äta lchf en längre period innan det händer nåt.


    Jag är kurvig och tjock haha. Med kurvig menar jag att höft och bystmått är ca samma och midja avsevärt smalare. Om jag går ner i vikt, låt säga 10 kg , så består min kurvighet men alla mått minskas.
  • ElinJohanna89
    fiffffi skrev 2018-06-01 06:32:43 följande:

    Intressant, tack.

    En snittdag äter jag ungefär såhär:

    Bär ex hallon

    Kvarg

    Ost och salami

    Kyckling

    Mycket grönsaker oftast broccoli

    Kvarg

    Yougurt


    Tänk på att kvarg & yoghurt tillför en hel del kolhydrater och inte så mycket mer :) Ät framför allt MAT när du är hungrig, drick vatten vid törst och är du sugen på nåt extra så är kvarg/yoghurt gott men tillför en del kolhydrater ovh inte så mycket fett eller annat du behöver :) Så öka på med fett så ska du se att det börjar hända saker ;) Så länge ditt kolhydratintag är lågt :)
  • Duckan

    Jag skulle kunna svälta i fyra dagar utan att märktes nåt nämnvärt på min kropp!
    Du får nog ge det lite mer tid än så ts.

  • Gulletussan
    fiffffi skrev 2018-06-01 06:32:43 följande:

    Intressant, tack.

    En snittdag äter jag ungefär såhär:

    Bär ex hallon

    Kvarg

    Ost och salami

    Kyckling

    Mycket grönsaker oftast broccoli

    Kvarg

    Yougurt


    Läs på mer om lchf! Ska du gå ner i vikt måste du äta strikt. Just nu ser det ut som att du äter på tok för mycket mjölkprodukter. Det kan hämma viktnedgång samt att du får i dig mycket kolhydrater via det. Hallonen kan du också skippa om du ska gå ner i vikt. Försökt att håll dig till max 5g kolhydrat/100g på allt du äter. Hallon har 5/100. Och lite mjölkprodukter. Men framförallt måste du tillsätta mer fett! (fett löser fett. Dessutom håller du dig mätt länge. Men öka sakta. Annars kommer du må illa) Rent smör osv till maten och det du äter. Kokosolja i te/kaffe. Jag har själv gått ner 35kg med hjälp av lchf.

    Så som sagt. Läs på. Just nu känns det inte som att du riktigt har koll på lchf alls. Lycka till
  • fiffffi
    Gulletussan skrev 2018-06-01 14:05:56 följande:

    Läs på mer om lchf! Ska du gå ner i vikt måste du äta strikt. Just nu ser det ut som att du äter på tok för mycket mjölkprodukter. Det kan hämma viktnedgång samt att du får i dig mycket kolhydrater via det. Hallonen kan du också skippa om du ska gå ner i vikt. Försökt att håll dig till max 5g kolhydrat/100g på allt du äter. Hallon har 5/100. Och lite mjölkprodukter. Men framförallt måste du tillsätta mer fett! (fett löser fett. Dessutom håller du dig mätt länge. Men öka sakta. Annars kommer du må illa) Rent smör osv till maten och det du äter. Kokosolja i te/kaffe. Jag har själv gått ner 35kg med hjälp av lchf.

    Så som sagt. Läs på. Just nu känns det inte som att du riktigt har koll på lchf alls. Lycka till


    Tack för tips! Oj, 35kg! Grattis :)
  • fiffffi
    ElinJohanna89 skrev 2018-06-01 13:20:39 följande:

    Tänk på att kvarg & yoghurt tillför en hel del kolhydrater och inte så mycket mer :) Ät framför allt MAT när du är hungrig, drick vatten vid törst och är du sugen på nåt extra så är kvarg/yoghurt gott men tillför en del kolhydrater ovh inte så mycket fett eller annat du behöver :) Så öka på med fett så ska du se att det börjar hända saker ;) Så länge ditt kolhydratintag är lågt :)


    Jag har fått förnuft att kvarg är nyttigt, kanske för att jag lyfter tungt när jag tränar och vill tillföra protein.. men ska absolut dra ner på mjölkprodukter!
  • fiffffi
    Duckan skrev 2018-06-01 14:03:45 följande:

    Jag skulle kunna svälta i fyra dagar utan att märktes nåt nämnvärt på min kropp!

    Du får nog ge det lite mer tid än så ts.


    Ja, r man var yngre och fastade nåra dagar så gick man garanterat ner.. krippen förändras..
  • Duckan

    Ts, det vill jag lova! Nu över 40 får jag kämpa som tusan om nåt ska hända. Dock äter jag inte lchf.

  • rosagubben

    Jag har kört LCHF sedan april 2017. Har gått ner ca 12kg under ett år. Jag har varvat mellan strikt och liberal lchf-beroende på vad jag kände för. Jag började med tre månader strikt, och sen varvade jag mellan strikt och liberal.


    LCHF är ingen quickfix utan en livsstil. 
    har du läst på om LCHF? Vilken strikhetsnivå äter du efter? låter som du kör liberal(ganska mycket kh). Sen kan jag tycka att du kanske inte ha tillräckligt med fett. Visserligen behöver inte maten drypa av fett, men till kycklingen skulle jag lagt till en fet sås, typ bearnaise eller liknande för att behålla mättnaden längre. Du ska ju inte gå runt o vara hungrig. 

    Lycka till! :)

Svar på tråden Äter lchf, lika kurvig!!