• Dalens

Kände rörelser men nu inget

Har känt rörelser i kanske en vecka eller nåt och i tisdags så var det ett himla liv i magen på kvällen vid läggdags men den dess har jag inte känt något. Är i 19+2

Nu börjar jag bli orolig.

Någon som varit med om det men sen det gått bra för?

• Svar på tråden Kände rörelser men nu inget
  • EpicNurse

Det är helt normalt. Fostret är fortfarande så litet att det har oregelbundet rörelsemönster. Inte förrän efter v 25 behöver man känna regelbundna rörelser.

I den veckan du är och ett tag framöver är det ok att känna ena dagen och sen inget på några dagar/ en vecka.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Dalens
    EpicNurse skrev 2018-06-03 15:18:30 följande:

Det är helt normalt. Fostret är fortfarande så litet att det har oregelbundet rörelsemönster. Inte förrän efter v 25 behöver man känna regelbundna rörelser.

I den veckan du är och ett tag framöver är det ok att känna ena dagen och sen inget på några dagar/ en vecka.

Fast den levde om som en tok o tisdags det var så himla intensivt och nu har det gått 5 dagar så jag inte känt nåt...
  • EpicNurse
    Dalens skrev 2018-06-03 15:51:03 följande:

Fast den levde om som en tok o tisdags det var så himla intensivt och nu har det gått 5 dagar så jag inte känt nåt...

Det är fortfarande normalt! ta upp det med din barnmorska imorgon om du är orolig, men det brukar inte vara någon anledning för undersökning eller så eftersom det är så tidigt!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Linneisen

Bebisen har antagligen bara vänt på sig så den sparkar inåt istället. Då känner du ingenting :)

• Dalens
    EpicNurse skrev 2018-06-03 16:43:06 följande:

Det är fortfarande normalt! ta upp det med din barnmorska imorgon om du är orolig, men det brukar inte vara någon anledning för undersökning eller så eftersom det är så tidigt!

Tack så mycket då får jag försöka lugna mig..
  • Dalens
    Linneisen skrev 2018-06-03 16:55:09 följande:

Bebisen har antagligen bara vänt på sig så den sparkar inåt istället. Då känner du ingenting :)

Jag hoppas verkligen att det är så, dka försöka ta det lugnt o vänta...
  • Dalens
    Jejje93 skrev 2018-06-03 18:06:12 följande:

Kan inte 14-20 vara spökveckor?

Men tänker att detninte är spökveckor för mig då jag har känt den....
  • Iowhannah
    Dalens skrev 2018-06-03 20:13:17 följande:

Men tänker att detninte är spökveckor för mig då jag har känt den....

Nä så tänker jag med. Spökveckor är ju perioden mellan ev illamående och fosterrörelser.

Som de andra skriver så är det fullt normalt att inte känna varje dag i vecka 20. När jag har börjat känna fosterrörelser så har det dröjt ett par veckor innan jag känt varje dag. Har du gjort RUL?
  • Dalens
    Iowhannah skrev 2018-06-03 20:16:54 följande:

Nä så tänker jag med. Spökveckor är ju perioden mellan ev illamående och fosterrörelser.

Som de andra skriver så är det fullt normalt att inte känna varje dag i vecka 20. När jag har börjat känna fosterrörelser så har det dröjt ett par veckor innan jag känt varje dag. Har du gjort RUL?

Har knappt en vecka kvar till RUL fick det jätte sent, men har fått göra en del ultraljud redan pga olika omständigheter, o allt har sett bra ut.

Men det som känns den här gången är att sitsta gången jag kände var det så oerhört livat och mycket rörelser inte alls som de tisdags, de oroar mig nu när jag inte känt nåt
  • Dalens
    Dalens skrev 2018-06-03 20:23:28 följande:

Har knappt en vecka kvar till RUL fick det jätte sent, men har fått göra en del ultraljud redan pga olika omständigheter, o allt har sett bra ut.

Men det som känns den här gången är att sitsta gången jag kände var det så oerhört livat och mycket rörelser inte alls som de tisdags, de oroar mig nu när jag inte känt nåt

Inte alls som de tidigare skulle det stå
Svar på tråden Kände rörelser men nu inget