• Anonym (Mamma)

Hur orolig behöver jag vara? ”Cigarettmärken” på barnets hud

Igår hade vi satt upp en pool som gårdens barn lekte i.

En av de andra föräldrarna stirrade argt på mig och jag fattade inte varför. Till slut påpekade hon två cirkelformade märken på mitt barns mage och sa att det ser ut som någon fimpat på henne. Jag förklarade att det var popcornkärnor som flygit ut från maskinen och träffat henne (trots eviga förmaningar att hon inte får stå så nära). Hon trodde mig inte och sa att jag kan vänta mig soc-kontakt inom en snar framtid.

Hur orolig behöver jag vara? Jag vet ju att jag inte gjort nåt fel, men kommer de tro mig?

• Svar på tråden Hur orolig behöver jag vara? ”Cigarettmärken” på barnets hud
  • Anonym (mmm)

Om hn ens gör en anmälan så kommer den läggas ner när du förklarar vad som skett. Finns det inget annat i er familj som de skulle kunna bli intresserade av så kommer inget mer hända än så.

• Pope Joan II

Som anonym skriver tror jag också att det hela skulle utspela sig. Popcornmaskinen borde ni göra er av med, den verkar inte hålla måttet. 

• Anonym (Sommar)

Mitt barn ser konstant misshandlad ut på sommaren.

Myggbett i pannan som ser ut som bulor, sönderkliade myggbett på armarna som ser ut som cigarettmärken, såriga myggbett på benen, samt rivmärken från att ha klättrat i träd.

• Almina

Håller med om att ni borde göra er av med popcorn-maskinen! Tänk om ögat hade träffats.

Ta en bild på märkena så har du det dokumenterat.

Om nu grannen ens gör en anmälan till soc så kommer det leda till att de ringer upp er. Kanske vill de träffa er och få en förklaring. Sen kommer det nog inte hända så mycket mer.

Svar på tråden Hur orolig behöver jag vara? ”Cigarettmärken” på barnets hud