• M82

Aprikosa/Rosa flytningar - Någon mer?

Är i v.5+0 idag. 
    Har sen ett par dagar tillbaka haft aprikosa flytningar med ljusrosa/röda blodstrimmor i.
    Kommer bara på morgonen. Hade inte alls så med min 1:a graviditet. 
    Har inte tid för VUL förrän om 3 veckor så sjukt lång väntan. 

Någon med liknande, hur gick det för er?

• Svar på tråden Aprikosa/Rosa flytningar - Någon mer?
  • Ebo88

De första 11 veckorna hade jag två blödningar och ljusrosa flytningar till och från, ibland dagar i sträck och ibland bara vid toabesök. Gjorde en del vul som visade på en liten ofarlig blödning i livmodern. Vid varje blödning eller flytning så minskade blödningen. Har inte blött nå mer och gick in i v.21+0 idag

• Ebo88

Blödde inget i första graviditeten.

Slemhinnorna kan ju vara väldigt sköra i graviditet och uppemot 40% sv gravida kvinnor blöder i sin graviditet, men det vet msn inte förrän man själv blöder och man börjar kolla runt på Google och forum. :)

• MrsAJ88

Både med dottern och nuvarande graviditet (är i v 18) har jag haft rosa-beige och iblan rödaktiga flytningar till och från ca v 6-10. Har även haft ett tidigt missfall som började så men redan efter någon dag övergick i en kraftig mensliknande blödning.

• JLES

Blödde färskt blod i två dagar, men inte så mycket, runt din vecka. Enligt typ 4 BM jag pratade med så heter just den blödningen; genombrottsblödning och sker för att kroppen inte riktigt förstått att du är gravid än och försöker släppa ut blod från slemhinnan som vanligt - som inte finns. 

I vecka 8 hade jag en sådan persikofärgad flytning som du talar om. Hade sen en till sådan i vecka 19 efter ett VUL pga. irritation av tappen. :) Jag är fulla 22 veckor nu och lilltjejen lever och bökar runt som attan därinne.. Det är så himla vanligt med blödningar och små blödningar är oftast ingen fara alls. Kram! Hjärta

• M82

Skönt att höra era historier tjejer och att det gått så bra för alla.
    Oroar mig ändå mkt för missfall och funderar mkt, och googlar mkt. 
    Sämsta man kan göra, jag vet, men lätt att ta till när man känner sig fundersam coh
    bara vill ha ett svar. 

Funderar på att kontakta min vanliga gyn och se om de kan hjälpa mig med blodprover
    för Hcg. Men det kanske är för tidigt än eller vad tror ni? Antar att ett VUL nu inte
    ger så mkt. 

Svar på tråden Aprikosa/Rosa flytningar - Någon mer?