• Vorr vorr

Fotbolls-VM 2018 i Ryssland

Här ska man prata om fotbolls-VM som börjar den 14:de juni i Ryssland.

Vem vinner?

Jag tror att Brasilien eller Frankrike vinner men jag hejar även på de roliga afrikanska lagen, Nigeria och Senegal. Även Egypten om de har Salah.

14 juni - 15 juli alltså, idag är det 5 juni.

Finland vinner VM igen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fotbolls-VM 2018 i Ryssland
  • Anonym (VM)
    Eliaserik99 skrev 2018-06-25 11:21:43 följande:
    Ja tyvärr så har jag ju det! Titta bara på Tysklands matchen! Absolut Tyskland är ett bättre lag än oss! MEN! Vi lyckades ändå göra ett mål och vår backlinje gjorde ett otroligt starkt jobb! Nu hoppas vi på mexiko matchen! Får hålla våra tummar och tår! :)
    Jag är inte så optimistisk men självklart håller jag tummarna för Sverige
  • Anonym (VM)

Stor dramatik när Spanien och Portugal gick vidare till åttondelsfinal 

• Eliaserik99
    Anonym (VM) skrev 2018-06-25 12:41:07 följande:
    Jag är inte så optimistisk men självklart håller jag tummarna för Sverige
    Vi får se hur det går för Sverige nu! Vinner Tyskland måste vi vinna annars räcker de väl med lika?
  • Nandez
    Eliaserik99 skrev 2018-06-25 11:21:43 följande:
    Ja tyvärr så har jag ju det! Titta bara på Tysklands matchen! Absolut Tyskland är ett bättre lag än oss! MEN! Vi lyckades ändå göra ett mål och vår backlinje gjorde ett otroligt starkt jobb! Nu hoppas vi på mexiko matchen! Får hålla våra tummar och tår! :)
    Håller tummar och tår.
  • Nandez
    Anonym (VM) skrev 2018-06-25 22:25:49 följande:
    Stor dramatik när Spanien och Portugal gick vidare till åttondelsfinal 
    Ja, det var det verköigen.
  • Nandez
    Eliaserik99 skrev 2018-06-26 15:12:46 följande:
    Vi får se hur det går för Sverige nu! Vinner Tyskland måste vi vinna annars räcker de väl med lika?
    Tror att det är så.
  • Vorr vorr

Aah snart är sverige ute så kan vi snacka om bättre länder. Hoppas att Senegal går vidare för de är Afrikas sista chans. Argentina vinner knappast VM. Spännande åttondelsfinal FRA-ARG

Fotboll
  • flygrl
    Nandez skrev 2018-06-27 18:30:45 följande:

Japp, då är Svergie vidare

Japp, och med 3-0 på Mexico. Vilken insats asså!
  • Nandez
    flygrl skrev 2018-06-27 18:58:37 följande:
    Japp, och med 3-0 på Mexico. Vilken insats asså! smile1.gif
    Verkligen bra insats.
  • Anonym (Forsberg pfft)

Grym insats av Sverige men Forsberg är så fruktansvärt överhypad. Liten, klen, fintar mest bort sig själv. Granen är kung, Toivonen levererar, bänka Berg och Forsberg.

• Eliaserik99
    Anonym (Forsberg pfft) skrev 2018-06-27 19:04:17 följande:

Grym insats av Sverige men Forsberg är så fruktansvärt överhypad. Liten, klen, fintar mest bort sig själv. Granen är kung, Toivonen levererar, bänka Berg och Forsberg.

Jag hoppas verkligen allt släpper för honom idag! De vore så skönt om Forsberg fick göra en bra match! Både för honom och för Sverige! :) Vi behöver han när han är som bäst om de ska gå hela vägen! :) Inget är omöjligt! :) 

Enligt statisken gör han ju mål var 7:e match i sitt klubblag och Sverige har väl spelat 4 så.. bit.ly/2IyMy0q
    HEJA SVERIGE!
  • Anonym (Forsberg pfft)
    Eliaserik99 skrev 2018-07-03 10:54:12 följande:

Jag hoppas verkligen allt släpper för honom idag! De vore så skönt om Forsberg fick göra en bra match! Både för honom och för Sverige! :) Vi behöver han när han är som bäst om de ska gå hela vägen! :) Inget är omöjligt! :) 

Enligt statisken gör han ju mål var 7:e match i sitt klubblag och Sverige har väl spelat 4 så.. bit.ly/2IyMy0q

Bra start av Sverige, sämre start av Berg och Forsberg. Berg i friläge och skjuter 100m utanför, inte okej.
  • Anonym (Forsbergking!)
    Anonym (Forsberg pfft) skrev 2018-07-03 16:10:04 följande:
    Bra start av Sverige, sämre start av Berg och Forsberg. Berg i friläge och skjuter 100m utanför, inte okej.
    Tar du tillbaka de du sa om forsber..? ;) Nä Sverige gör en ok match med många chanser som berg bränner en och en. Tror vi behöver träna lite på volly bollar! :( Kanske dags att åka ner till Ryssland för att kika på nästa match! Läste en rolig artikel om de här nämligen! :D  
  • Anonym (Forsberg pfft)
    Anonym (Forsbergking!) skrev 2018-07-04 08:56:29 följande:

Tar du tillbaka de du sa om forsber..? ;) Nä Sverige gör en ok match med många chanser som berg bränner en och en. Tror vi behöver träna lite på volly bollar! :( Kanske dags att åka ner till Ryssland för att kika på nästa match! Läste en rolig artikel om de här nämligen! :D bit.ly/2y4XKBZ  

Inte direkt, tyckte han var lika kass igår. Det var ett slumpmål, ett uselt skott utan fart som hade gått rakt i famnen på målvakten om inte försvararen inte beatämt sig för att klanta till det.
  • Anonym (Forsbergking!)
    Anonym (Forsberg pfft) skrev 2018-07-04 09:14:10 följande:
    Inte direkt, tyckte han var lika kass igår. Det var ett slumpmål, ett uselt skott utan fart som hade gått rakt i famnen på målvakten om inte försvararen inte beatämt sig för att klanta till det.
    Nää nu är du lite hård! De var hans bästa VM match i mina ögon! Tog rätt löpningar skapade fler lägen. Nä jag tyckte han var duglig det var bra attt han fick göra mål för självförtroendet! 
  • Anonym (VM)

Kvartsfinal bra men jag vill inte skena iväg nu. En riktig bra laginsats

• Anonym (Forsberg pfft)
    Anonym (Forsbergking!) skrev 2018-07-04 09:21:11 följande:

Nää nu är du lite hård! De var hans bästa VM match i mina ögon! Tog rätt löpningar skapade fler lägen. Nä jag tyckte han var duglig det var bra attt han fick göra mål för självförtroendet! 

Jag är alltid hård och säger som jag ser det. Absolut var det hans bästa insats i VM hitills men med tanke på tidigare prestationer i Vm så säger det inte speciellt mycket. Tror aldrig hans självförtroende varit ett problem.
  • Anonym (Forsbergking!)
    Anonym (Forsberg pfft) skrev 2018-07-05 13:59:28 följande:
    Jag är alltid hård och säger som jag ser det. Absolut var det hans bästa insats i VM hitills men med tanke på tidigare prestationer i Vm så säger det inte speciellt mycket. Tror aldrig hans självförtroende varit ett problem.
    tror också det. Hamnade i en ond loop! Mycke tankar!
Svar på tråden Fotbolls-VM 2018 i Ryssland