Hej, hoppar också in i tråden! Är gravid med mitt första barn, jag är i vecka 15+4. Jag är 27 år gammal, och min partner och jag har varit tillsammans i cirka 1 år. Min mens var sen med 5 dagar, så jag tog ett graviditetstest som visade att jag var gravid. Första känslan var panik men samtidigt så blev jag glad, likaså min partner. Panikartat, men med glädje! Köpte 3 till som alla visade starka sträck. Berättade för familjen vid vecka 12 ungefär, har därefter gått på 4 veckors semester så väntar med att berätta för chef samt kollegor tills jag kommit tillbaka från ledigheten.
Jag har en liten uppsvälld mage, mest på kvällarna, eller när jag ätit något. Ingen sorts illamående har drabbat mig, men jag har däremot ett luktsinne som en superhero! Andra symtom är att jag springer på toaletten konstant, särskilt på nätterna. Har dock minskat nu vilket känns otroligt skönt för sömnen. Cravings jag har är mat, olika maträtter bara. Kan ibland ligga och kolla hashtags eller googla för att se olika matbilder hahha.
Har varit på inskrivningssamtal hos BM, inget KUB eller UL gjort utan har mitt RUL i semptember. Känns som en evighet dit! Vill veta att allt är som det ska därinne, och mina tankar är väldigt många. Känns ibland som att jag inte ens är gravid.. Hoppas på ett friskt barn för det första, och för de andra att knodden ska ligga rätt till för att eventuellt kunna se kön.
Har en mindre förlossningsrädsla just nu, som jag försöker bearbeta med att skaffa mig information och försöka att inte jaga upp mig i onödan. Andas, somsagt hehe.