• Boxer

Långvarig relation utan att bygga ngt ihop

Jag är i en relation sedan 4 år tillbaka. Vi lever inte ihop och kommer inte att kunna göra det de närmsta 10 åren. Vi har barn från tidigare relationer och bor 17 mil från varandra. Vi ses de veckorna vi inte har barn. Ingen av oss kan tänka sig att kompromissa bort sina barn utan denna situation kommer att förbli de närmsta 10 åren till barnen är ca 16 17 och går gymnasiet eller ev längre till de fyllt 18.

Jag tänker att det är en lång tid att ha en relation utan att bygga ngt ihop.

Hade jag träffat någon med andra förutsättningar hade jag gärna tänkt mig och köra hela familjeköret igen.

Vår relation är mkt kärleksfull och vi njuter av att göra vuxengrejer men den blir lite platt och utan djup. Finns trots allt en anledning till varför de flesta flyttar ihop mm

Hur hade ni tänkt? Funderar mkt på om jag kommer att ångra all tid , högtider mm som jag firar ensam. Huset som jag pysslar på med själv ....osv

Någon som lever såhär? Nån som har levt men valt bort?

• Svar på tråden Långvarig relation utan att bygga ngt ihop
  • Anonym (chicadiabla)

Jag hade inte orkat tänk om ni inte känner så för varandra om 10 år då har du förlorat 10 år man lever inte för alltid. Alla gör sina egna val men självklart förstår jag att det är jobbig sits.

• Anonym (mmm)

Jag tror att jag hade gett upp och sökt efter någon på närmare håll så att det fanns en rimlig chans att bo ihop efter kanske 2 års relation, så att man är säker på att man vill åt samma håll. Det är ju inte lätt när man har barn, så är det ju det och man måste välja vad som ska prioriteras.

Det beror ju också på hur gärna man vill. vara sambo, dela allt, eller om man tycker det är ok att vara särbo. Ditt inlägg säger väl att du egentligen hellre skulle dela hela livet än bara delar, om det var möjligt. 

Om det känns platt och utan djup, trots att ni ändå ses på barnfria veckor så undrar jag lite hur det egentligen är. Jag har ny partner och vi har levt ihop ca 2 år men innan, medan vi ff var särbo, hade vi trots det allt annat än en platt relation utan djup. 

Handlar detta om att du egentligen är tveksam om vad ni "har"? Är det ens värt att vara särbo för? 

• EmberEyes

Vaddå inte bygga något ihop? Finns ingen anledning att flytta ihop om man inte vill det, ni kan fortfarande bygga en djup och meningsfull relation. Ni kan göra allt det där andra som man gör som par, utan att bo ihop.
    Skaffa båt/sommarhus/gå kurs/åka på semester/gymma/campa/etc ändå. Ni kan spara pengar till ert framtida gemensamma hem, leta efter var ni skulle vilja bo, osv.

• Boxer

Jo relationem är djup.rent känslomössigt men i det viktigaste besluten vardagen där.är vi ensam. Har också funderat på stuga husvagn giftemål osv..... stuga går bort han har en sedan tidigare. Camping är mest mitt intresse. Han har föreslagit giftemål för att visa varandra och omvärlden att det är vi.......men känns lite som konstgjord andning. För det är nog mest jag som vill ha detta ihop kittet han är nöjd ändå. Han har gjort det tidigt i sina tidigare relationer flyttat ihop skaffat barn osv.

Gärma fler som.faktiskt väljer att leva såhär. Alla mina vänner och bekata tycker vi har det såååå bra bara det gottaste......men jag känner ingen annan som väljer att leva som långtidssärbo.... de flesta flyttar ihop med barn skaffar nya barn osv ganska fort.

Svar på tråden Långvarig relation utan att bygga ngt ihop