Separera med två små barn?
Har två barn med min sambo sen ca 10 år tillbaka. Barnen är 3 och snart 1 år. Förhållandet har varit svajigt till och från sen första barnet kom. Vi har inte direkt bråkat utan vi hamnade väl lite på olika platser i livet när barnet kom och hade nog svårt att förstå varandra och liksom mötas. Har svårt att kommunicera med varandra. Vi gick i parterapi nåra gånger inför andra barnets födelse. Det blev kanske lite bättre men efter nåra gånger kände vi att det här ger oss inget mer så vi slutade.
Nu är det som att vi bedriver nåt sorts företag här hemma. Vi funkar bra som team kring barnen för det mesta men när dom somnat på kvällen är det som att vi liksom går hem från "arbetet" för dagen och så råkar vi bo i samma hus, typ. Återigen är vi där att vi inte riktigt förstår hur den andra har det och det är som att vi båda liksom väntar på att den andra ska ta första steget till förändring. Nu ikväll försökte jag lite genom att börja säga att vi har en del vi borde prata om men jag vet inte hur vi ska börja. Hans svar var ja. Sen satt vi tysta kanske 5 min tills han sa att det här blir vi bara trötta av det är bättre att sova för jag vet ändå inte vad jag ska säga. Jag kände bara okej.....Det är bättre att sova än att prata om vårt förhållande. Svarade att så kommer det vara imorgon och nästa dag.
Jag vill så gärna att det ska bli bra. Att det ska bli som förr. Att vi ska vara lyckliga tillsammans, vi fyra. Så som det var tänkt. Men så tänker jag...om inte? Så som vi har det nu kan vi ju inte ha det i flera år till. Om det inte blir bra då..barnen? Att bara träffa dom varannan vecka..Bara tanken får mig att gråta och må illa. Dom är ju så små och så mammiga. Känns som att jag skulle svika dom om jag "försvann" flera dagar i sträck.
Ville mest skriva av mig lite. Kanske nån annan är i samma sits? Eller har varit. Nån som faktiskt fått det att funka eller nån som separerat med små barn.