Anonym (!) skrev 2018-06-11 09:20:12 följande:
Ja, gör det! :)
Vad skönt att du fick så bra hjälp av coachen! Att du hade turen att träffa en som kunde sin sak! Det kan ju vara livsavgörande....
Men vad intressant alltså, att dina fysiska krämpor utlöstes av honom! Det var som din kropp visste, men inte hjärnan... ännu! Din kropp kämpade med att visa att ngt var väldigt fel, och orkade till slut inte utan bröts ner... Det är ju fantastiskt vilken vändning ditt liv o mående har tagit!
Tack så mkt för pepp. Ingen av oss mår särskilt bra psykiskt, och det ger sig till känna på olika sätt. Jag tror inte min man är en narcissist. Men jag har börjat förstå att det i mångt och mycket är psykisk misshandel jag utsätts för. Jag har länge dock tänkt att jag är ju inte guds bästa barn själv, jag kan säkert vara provocerande och förtjänar nog det på något sätt. (Är ju ingen menlös ja-sägare liksom.) Har reagerat på hans aggressiva beteende med ömsom överseende, ömsom med skuldbeläggande av mig själv, ömsom med ilska, ömsom ledsnad, ömsom med att låta det rinna av mig likt en gås...
Känner dock nu att jag är rädd att det bara blir värre och värre, och funderar på om det bättre att avsluta innan det går för långt. Eller, om jag borde härda ut, och se om det blir bättre när barnen är lite större, när påfrestningarna inte är lika stora... vilket är bäst för barnen? Den eviga frågan! Barnen blir ju också tyvärr drabbade av hans utfall... Sedan mitt i allt tycker jag synd om honom... att han inte klarar att vara den han vill vara.
Kan tillägga att mina känslor för honom dessvärre försvunnit för länge sedan... :( Vi har ingenting som en kärleksrelation innebär.
Du är en fantastiskt klok kvinna, det är uppenbart när jag läser det du skriver. Förmodligen kommer du oxå att blomstra när du väl beslutar dig för att det är dags att satsa på Dig. Eller indirekt er.. han kommer så småningom oxå att inse att det var till det bästa.
Jag hade heller inga kärlekskänslor för mitt ex. De tog slut efter några år. Först yttrade sig med att jag inte tände på honom mer. All kroppskontakt med honom kändes obehaglig. Jag trodde såklart att det var fel på mig. Han beskyllde mig för allt möjligt. Det kunde naturligtvis inte vara något han gjorde fel.
Jag fick söka upp alla möjliga psykologer, terapeuter osv. Han vägrade gå på familjerådgivning för det var inte hans fel.. jag däremot tog på mig all skuld. Det var fel på mig o jag trodde på det. Ingen psykolog nådde fram eftersom jag var rädd för sanningen. Jag sa bara att det var fel på mig.
Det fortlöpte några år. Jag ställde upp på sex några ggr om året och resten av tiden fick han avsugningar för att jag inte visste bättre.
Men iallafall så blev jag riktigt sjuk och fick akut opereras. När jag kom hem från sjukhuset efter en vecka så var jag svag och hade mer ont och bara kräktes o kräktes. Han gjorde inget för att hjälpa mig. Mina föräldrar fick komma med vätskeersättning, dvs köra 5mil för att han inte kunde gå 2km. De körde mig till akuten två gånger till.
Under den tiden så började en av våra katter lägga sig sidan om mig i sängen(naaw saknar djuren), sen blev det hennes plats varje gång det var sovdags. Det kunde han delvis acceptera eftersom han konstigt nog tyckte om djur. Jag hade alltså en anledning att slippa ligga o hålla om honom eller nära honom.
Sen kom hundvalpen efter några år som han hade tjatat om i fleeera år och han lovade dyrt o heligt att han skulle ta hand om henne eftersom jag redan hade 5 jobb och ett hus o bil o barn. Och vad hände då?! Jo, han gick aldrig på promenad med henne. Jag fick ställa klockan o gå upp varannan timme på natten. På dan när jag jobbade hade vi altandörren öppen så hon kunde gå ut själv. Vilket är vansinne efterom en valp likt ett barn måste ha uppsyn. Han glömde ge henne mat o vatten, och bara skrek o föste undan henne. Han skulle leka värsta Ceasar Millan. Visserligen funkade det. Valpen lydde honom. Och det fick jag ju höra om o om igen. Jag fick anmäla mig till en valpkurs. Tyckte att vi kunde gå båda två så vi lärde ut likadant, men nej, det var utkastade pengar för han visste redan hur man uppfostrade en hund... visst tänkte jag. Genom att inte bry sig om den då eller?!
Jag köpte en tag till hennes halsband med mitt telefonnummer. Jag sa inget till honom för att se hur lång tid det skulle ta innan han märkte det. Hon hade ju bara halsbandet på sig när d var promenad så jag visste att han skulle se det om han nu gick it med henne som han dyrt o heligt sa att han minsann gjorde mer än jag. Allt hände liksom när jag inte var hemma, men ändå såg jag absolut ingen skillnad från när jag gick hemifrån på morgonen.
Det dröjde 1 månad!!!!! Och då var det inte ens han som gick ut med henne utan hans dotter men han hade kopplat henne och sett den.
Det var droppen för mig. Jag smed planer med mina föräldrar. Min mamma grät när jag berättade att jag var redo att lämna honom.
Och nu är vi här, snart ett år senare!
Det blev ett låångt inlägg men min poäng är att det kommer alltid att finnas nån anledning till att stanna kvar, men betydligt fler möjligheter om du väljer att gå!
Du är stark och värd ett bättre liv!