• sanfo1

Gravid efter flera år med Cerazette

Undrar hur det går för er som vill bli gravida som har ätit cerazette!
    Vet att det givetvis är olika för alla men ändå kul att kanske följas åt? :)

• Svar på tråden Gravid efter flera år med Cerazette
  • Snöoväder

Är inne på 3dje året efter jag slutat med cerazette och fortfarande inte blivit gravid..

Åt p-piller ca 6 år, cerazette i ca 3-4 år.

Vill inte skrämma någon, mina problem kan bero på endometrios med..

Har börjat en utredning och hoppas jag kan få någon hjälp!

Lycka till!

• sanfo1
    Snöoväder skrev 2018-06-15 14:45:47 följande:

Är inne på 3dje året efter jag slutat med cerazette och fortfarande inte blivit gravid..

Åt p-piller ca 6 år, cerazette i ca 3-4 år.

Vill inte skrämma någon, mina problem kan bero på endometrios med..

Har börjat en utredning och hoppas jag kan få någon hjälp!

Lycka till!

Oj! va tråkigt för er :(
    Men tror dem att det kan bero på cerazette också?
    Hur gammal är du om man får fråga?
  • Anonym1891

Jag hade p-stav i ca 10 år (innehåller samma ämnen om jag förstått det rätt) och gick sen över till cerazette som jag åt i nästan ett år.

Jag blev gravid 3 månader efter jag slutade med det, vi försökte bara två av dom månaderna så för oss gick det ganska fort.

• Snöoväder

Ne det vet inte vad det beror på ännu.

Jag är 26 idag... ????

• EmmalinneaS

Hej

Jag åt cerazette i nästan 9 år innan jag slutade nu i februari. Har just nu tredje mensen efter pillerstoppet. Ännu har mina cyklar varit ovanligt långa (43 och 34 dagar), hoppas att det är pga cerazette och inget annat. Tycker även att jag har mer mensvärk nu än vad jag kan minnas att jag hade innan. Hoppas att allt ska återgå till det 'normala' denna cykel så att jag kan få plussa senast i höst. Vi ska påbörja försök nummer två nu om en dryg vecka när nästa ÄL förhoppningsvis kommer.

Jag är 26 och man man är 29 och detta skulle vara vårt första barn. Längtan är total och drömmer varje dag om ett plus.

• Jessa N

Gravid med tredje barnet nu efter att ha använt cerazette i ca 10 år.

Första graviditeten tog ungefär 8 månader efter pillerstopp.

Andra gången gick det på, jag tror det var, andra försöket.

Den här gången försökte vi inte alls, jag blev gravid efter 2 veckor trots "säker period" och nyss slutat med piller..

Svar på tråden Gravid efter flera år med Cerazette