Jossan21 skrev 2018-06-12 18:55:27 följande:
tack för svar!
jag har redan varit i kontakt med min BM, hon sa att onda sammandragningar är kroppens sätt att säga ifrån - att man ska lyssna på kroppen! ta det som en varningsklocka typ..
har fått tid till MVC-läkare på måndag, jag hoppas på en sjukskrivning på heltid!
det räcker liksom med lite fysisk ansträngning så får jag ont... :/
är du sjukskriven för samma?
och förresten, jag har tagit ett urinprov som inte visade på någon urinvägsinfektion iallafall :) brukar dom kolla livmodertappen när man lider av smärtsamma sammandragningar?
jag är i vecka 23 nu..
Jag har vart sjukskriven sen v.14+2. Fick ett cerklage inopererat då. Sammandragningarna började för drygt 3 veckor sedan men det är inga som gör ont. Visst känns vissa mer än andra men tror i mitt fall att magen krånglar lite också. Nu är jag i v.22+1.
Men att jag är sjukskriven är pga risk för förtidsbörd och inte pga sammandragningar.
Därför går jag och mäter tappen, för att se så den inte påverkas men hittills är den lång och sluten.
Du kan ju prata med din bm om at kontrollera tappen bara för att se så den inte är påverkad. Om den är sluten och lång så är det inte nödvändigt att kolla den varannan vecka men sammandragningar ska som sagt inte göra ont.
Vissa blir sjukskrivna lätt för sd, andra har svårt att få igenom. Beror helt på arbetssituation och person från person.
Vissa av mina vänner har blivit sjukskrivna pga det som jobbar inom handel och vården men dom som haft typ kontorsjobb har inte fått det