Husdjur som känner av tidig graviditet?
#347 Idag 11:37
Är det någon som varit med om att husdjur (specifikt katter) blir mer närgångna när man är gravid? Jag är inte heeelt 100 på att jag är gravid ännu men katten har visat något för oss ett väldigt annorlunda beteende.
Katten är väldigt bestämd av sig och ska ALLTID ligga hos min sambo, aldrig hos mig. Råkar jag ens titta på henne eller röra henne i sängen så springer hon iväg direkt. Men i natt så lade hon sig mellan oss två i sängen hela fyra gånger. Hon låg närmre mig och fokuserade mest på mig, jag fick klappa henne och hon myste ordentligt men var ändå på sin vakt..
Jag tog ett early test i fredags som såg ut såhär:
Sedan det testet har jag tagit vanliga men där har jag inte sett något streck. Idag tyckte jag se ett svaaagt streck men kan vara för att jag så gärna vill ha bebis.
De senaste dagarna har jag haft så otroligt många symptom som jag inte bara kan inbilla mig.
1. En knipande känsla i livmodern/äggstockarna, som strålar ut i ryggen. (3 dagar nu)
2. Extremt ömma bröstvårtor, som blir hårda bara man råkar röra dem eller ta på sig kläder. (11 dagar nu)
3. Humörssvängningar deluxe, gråter extremt mycket och är arg på nästan allt numera.
4. Konstiga vit tjocka flytningar (8 dagar nu)
Jag slutade med mina minipiller (Gestrina) den 1 Maj och vet inte när jag har BIM eller ett säkert datum för ÄL. Symptomen jag känner har jag aldrig känt vid mens förut.
Den enda gången som katten ligger hos mig i sängen är när jag har extrem ångest eller mår åt skogen.
Dagen vi bestämde oss för att sluta med ppiller hade jag haft en extrem ångestattack för att jag inte kunde ta ett enda piller till. Sambon sa de nervösa orden att jag ska sluta med pillerna så vi kan få oss en bebis. Vi har varit i tankarna i ett halvår men inte vågat gå all in förrän nu.
Den dagen satt jag och skakade och grät och sambon höll om mig. Katten hoppade upp i sängen (Vilket hon aldrig gör när vi sitter upp) och satte sig precis framför mig och tittade mig rakt in i ögonen.
Jag börjar nämligen undra om hon känner av något nu kanske..
Har äntligen fått hem mina CB digital med veckor, så blir att testa i veckan igen...
Men har ni varit med om något liknande?