• 94tjejen

Någon som har erfarenhet av Natural Cycles

Hej alla

Tänkte kolla om det finns nån här som kan hjälpa mig

Jag använder natural cycles första månaden, jag skulle ha

ägglossning den 11/6 men den har flyttas fram nu 2 gånger

vet ej vad jag gör för fel, har provat med lh test men de visar

bara negativ.

Jag har mått dålig den här veckan har känt mig trött/hägning

rapar hela tiden och det känns som jag bliv spy hela tiden.

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Natural Cycles
  • MissKelli

Tror inte du gör något fel alls. Eftersom du precis börjat med NC så vet inte appen när du brukar ha ÄL. Är du oregelbunden kommer den sällan kunna gissa rätt i förväg. LH-testen är det som kan visa iförväg när du nog kommer att ägglossa och NC kan sedan bekräfta det åt dig i efterhand. På så sätt kan du räkna ut när du kan gravtesta som tidigast men också när mensen är beräknad. 

Din kurva visar väldigt tydligt att du inte ännu ägglossat men det kan ju hända vilken dag som helst. Fortsätt ligga regelbundet tills du ser en tydlig temphöjning över coverline :)

• MissKelli

Har du nyligen slutat med t.ex. p-piller? Isf brukar ägglossningen komma lite senare i cykeln än du senare kommer att ha. Efter att jag slutade med p-piller kom ägglossningen kring dag 18 några cykler för att sedan flyttas tidigare och tidigare och nu har den varit på dag 14 de senaste 6 cyklerna. 

• 94tjejen
    MissKelli skrev 2018-06-13 12:03:02 följande:

Har du nyligen slutat med t.ex. p-piller? Isf brukar ägglossningen komma lite senare i cykeln än du senare kommer att ha. Efter att jag slutade med p-piller kom ägglossningen kring dag 18 några cykler för att sedan flyttas tidigare och tidigare och nu har den varit på dag 14 de senaste 6 cyklerna. 

Jag hade spiral men tog bort den förra månaden, tog en ägglosningtest idag men vet ej om den är positiv, kan slänga in bild på den idag så höjdes en aning tempen

Bilden är upp och ner dock

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Natural Cycles