• Skölden89

Porcupine Tree

Jag har sedan länge ansett att bandet Porcupine Tree är ett av mina favoritband och mina favoritskivor är Fear Of A Blank Planet, In Absentia och Lightning Bulb. De gör bara bra musik. Nu var det dock väldigt längesedan de släppte någonting nytt som jag hade önskat.

Vilka skivor gillar ni mest? Gillar ni bandet?

• Svar på tråden Porcupine Tree
  • Bröstlängtan

Porcupine Tree är nedlagt sedan ett antal år tillbaka eftersom Steven Wilson satsat på solokarriär. Har du missat det? Jag tycker att wilsons soloplattor, bortsett en, är bättre än Porcupine Tree. Lyssna på Hand cannot erase .

In absentia är min favorit med PT

• Skölden89
    Bröstlängtan skrev 2018-06-13 07:01:56 följande:

Porcupine Tree är nedlagt sedan ett antal år tillbaka eftersom Steven Wilson satsat på solokarriär. Har du missat det? Jag tycker att wilsons soloplattor, bortsett en, är bättre än Porcupine Tree. Lyssna på Hand cannot erase .

In absentia är min favorit med PT

Ja, Steven Wilson satsar på hans andra band mer nu förtiden.

In Absentia är också min favoritskiva med Porcupine Tree, men jag älskar också Lightning Bulb och Stupid Dream.
  • Anonym (PinkFloyd)

Jag började lyssna på dem efter att någon hade sagt att de lät som Pink Floyd, fast en modernare version. Sedan sade någon i bandet att deras ambition inte alls var att låta som dem. Men gillar deras första skivor bäst.

Svar på tråden Porcupine Tree