• Anonym (190 cm)

190 cm lång som kvinna... ett helvete!!

Ja, det är ett helvete!

Jag är nu 29 och har alltid haft komplex för min längd. I min barndom var jag som en cirkusattraktion. Blev mobbad för min längd och det har följt med, tyvärr. Har riktigt dålig självförtroende och mår dåligt i sociala sammanhang. Speciellt med män då alla är skiträdda verkar det som. Har aldrig haft ett förhållande öht och jag är rädd att jag aldrig kommer få ett heller. Jättesvårt med killar. Blir ALDRIG uppsnackad på krogen eller i andra sammanhang. Vet hur snacket går... :( Har träffat några som är 195-200 cm men till och med de verkar jag skrämma bort. Tyvärr är utbudet på killar över 190 dåligt också. Dejtade lite med en kille som var över 190 för några år sedan, men han var bara ute efter sex och krossade mig. Har fått fruktansvärt dålig självförtroende på senare år och vill nästan ge upp. Jag ville helst ha en kille som är längre än mig eftersom jag har sådant komplex, men jag kan acceptera någon som är kortare. Problemet är att alla män ryggar bort som är kortare... Kanske tar det bort deras manlighet om de inte är längre än sina flickvänner. Ja, jag vet inte, det tär på mig något fruktansvärt. Ser väninnor runt mig som bildar familj och köper bostäder tillsammans med sin sambo. Stressar skiten ur mig eftersom jag fyller 30 i år och inget går i rätt riktning!

Hjälp! Någon som har haft samma situation eller har något tips?

• Svar på tråden 190 cm lång som kvinna... ett helvete!!
  • Anonym (Fri)

Allt sitter i huvudet, mannen måste inte vara längre än kvinnan. Jag ser det som en mental blockering att tänka så. Släpp alla måsten, mallar och normer. Bli fri i tanken och allt i livet blir så mycket enklare.

• Bestemor

Det är nog du som ser problem. Om du tittar dig omkring så ser du många där mannen är kortare än kvinnan.

Skit i vad andra tycker, det är nog att du har dålig självförtroende som skrämmer bort männen och inte din längd och dåligt självförtroende kan du jobba bort.

• Anonym (Fri)
    Bestemor skrev 2018-06-22 20:37:49 följande:

Det är nog du som ser problem. Om du tittar dig omkring så ser du många där mannen är kortare än kvinnan.

Skit i vad andra tycker, det är nog att du har dålig självförtroende som skrämmer bort männen och inte din längd och dåligt självförtroende kan du jobba bort.

Så är det mest det mesta. De brister man ser i sig själv ser inte andra, de ser endast det dåliga självförtroendet som bristerna leder till. När man kan acceptera sig själv så som man är med gott självförtroende så släpper det och allt blir så mycket lättare. 
  • Anonym (180)

Jag är en kvinna på 180 cm och min man är lika lång. Det har aldrig varit något problem för oss.

• Npat

Jag är en 205 cm lång kille med mig skulle även du känna dig lagom

• Anonym (Pygme)

Det är väldigt synd det här med längd och förväntningarna folk har på vem som ska vara längst i förhållandet. Har en kompis som precis som du är 190 cm lång. Hon missar så många fantastiska killar som gillar henne för den hon är på grund av dels nojan över sin egen längd och sen hennes förväntningar på att få känna sig petite bredvid en kille. Jag vet inte hur många gånger vi pratat om att det måste väl ändå vara viktigare att känna sig älskad, respekterad och omtyckt än att få känna sig liten? Mitt ex, tillika bästa vän, är 170 cm lång, en snygg kille med gott självförtroende.

I maj gifte han sig med sin flickvän, hon (187 cm lång) hade länge nojat över skor till bröllopet och till slut valt ett par släta ballerinaskor för att inte ytterligare öka på längdskillnaden. I morgongåva fick hon ett par fantastiska platåstiletter av honom, i vilka hon blir en bit över två meter lång. Bröllopsfotona är fantastiska, allt man ser på honom när han står på tå för att kyssa henne, kikar fram bakom hennes rygg och lutar huvudet bakåt för att se henne i ögonen är kärlek och beundran.

Kontentan, häng inte upp dig på längd, den man som till slut förtjänar en tjej som dig kommer nämligen inte göra det.

• Anonym (Tipsen)

Tycker just cykeltipset var nice annars kanske någon annan aktivitet. Gillade även tipset om Holland. Tyskland har också en högre medellängd. Du får cykla i Amsterdam och Tyskland och stanna vid varje bar och skrika ut ditt parläte. Gå med i Streetgäris på Facebook och få lite kvinnlig boosting och ännu mer tips. Kanske finns de någon annan kvinna som delar din situation, så kan ni resa tillsammans och stärka varandra.

Tänker att bortsett från Tyskland och Holland att man borde åka till ett land där folk inte tänker lika mycket så du och din väninna kan leva ut ^~^

• Anonym (SåÄrDet)

Hellre en 190 än en 160.

• Anonym (Har inget emot långa tjejer)

Jag är 170 kille. Och jag har inget emot en lång tjej! Men de långa tjejerna man tittar på med glimt i ögat ska alltid se så sura ut. Som att man inte är värd smutsen under hennes skor. Jättetråkigt. Men jag gillar korta tjejer också så egentligen är det bara ni som förlorar på det när ni bara vill se uppåt hela tiden. 

Lycka till !

• Anonym (Världen)

Är det inte så att Skandinaviska och Holländska tjejer är bland dom längsta 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Världen) skrev 2020-07-29 17:28:51 följande:

Är det inte så att Skandinaviska och Holländska tjejer är bland dom längsta 

Ja det stämmer. Tycker inte det är något dåligt alls med tjejer som är 1.80 och 1.90 det är inget att grubbla över 
  • Anonym (152)
    Anonym (190 cm) skrev 2018-06-14 00:23:21 följande:
    190 cm lång som kvinna... ett helvete!!

Ja, det är ett helvete!

Jag är nu 29 och har alltid haft komplex för min längd. I min barndom var jag som en cirkusattraktion. Blev mobbad för min längd och det har följt med, tyvärr. Har riktigt dålig självförtroende och mår dåligt i sociala sammanhang. Speciellt med män då alla är skiträdda verkar det som. Har aldrig haft ett förhållande öht och jag är rädd att jag aldrig kommer få ett heller. Jättesvårt med killar. Blir ALDRIG uppsnackad på krogen eller i andra sammanhang. Vet hur snacket går... :( Har träffat några som är 195-200 cm men till och med de verkar jag skrämma bort. Tyvärr är utbudet på killar över 190 dåligt också. Dejtade lite med en kille som var över 190 för några år sedan, men han var bara ute efter sex och krossade mig. Har fått fruktansvärt dålig självförtroende på senare år och vill nästan ge upp. Jag ville helst ha en kille som är längre än mig eftersom jag har sådant komplex, men jag kan acceptera någon som är kortare. Problemet är att alla män ryggar bort som är kortare... Kanske tar det bort deras manlighet om de inte är längre än sina flickvänner. Ja, jag vet inte, det tär på mig något fruktansvärt. Ser väninnor runt mig som bildar familj och köper bostäder tillsammans med sin sambo. Stressar skiten ur mig eftersom jag fyller 30 i år och inget går i rätt riktning!

Hjälp! Någon som har haft samma situation eller har något tips?

Män älskar kvinnor så har svårt att tro att TS inte skulle kunna få ett förhållande. En profil på dejtingsidorna ger alltid intressenter

Jag är 170, och är inte rädd för någon tjej som är lång. 

Tror däremot att du visar en off attityd alt tråkig åtminstone när det kommer till kortare killar. 

Menar hur kul är det att du endast "kan acceptera en kortare". Men du vill ju inte ha någon som är kortare, vilket säger att du kommer dumpa en snabbare än kvickt om en lång skulle flörta med dig. 

• Harnok

Förstår att det är jobbigt. Samma motsvarighet för mig som man att vara under 170cm.

• Anonym (Fröken Hobbit)

Som småväxt 132cm upplever jag att det finns en hel del män som vill ha sex med mig, eller vill vara tillsammans med mig, men ingen vill gifta sig med mig. Jag har bara haft en längre relation 6 år. Tjejen han träffade efter mig gifte han sig med efter typ 1,5 år.

Han skyllde på min ålder när han lämnade mig, jag var 18 och han 32 när vi träffades men hon som blev hans fru är bara 2 år äldre än mig. Vet att det var längden egentligen. Han ville inte ha en hobbit som fru :( Jag ville inget hellre än att bli hans fru... :(

• Harnok

Börjar tänka på detta klipp. Stackars tjej med killarna som bara smiter iväg:

Harnok skrev 2024-09-10 15:22:07 följande:

Börjar tänka på detta klipp. Stackars tjej med killarna som bara smiter iväg:

Inte för att vara sån, men med hennes byxor så hade jag med dragit. 

And by the way, why use high heels when youre already the tallest one? Lol. Why just not use climbing shoes and show em what an awesome climber you are with youre hight. 

Det var inte längden som skrämde dom. Det var hela hennes reaktion samt sätt att vara på som fick dom att fly. 

Några försökte men det enda hos sa var typ kaffe och "inside I'll guess" alltså dum förklarade dom, visade en off attityd, gav en stämning om att det här kommer aldrig att funka samt har ett eget högre krav som hon försöker påtala att döhon vet att det knappt går att finna någon sådan dröm kille hon önskar, men ändå använder hon klackskor på det! 

Nej, det var inte hennes längd som skrämde killarna, det var hennes reaktioner både fysiskt samt psykiskt samt naivitet tillsammans med orealistiska krav då urvalet är för få för att faktiskt lyckas finna det. Herregud! Väx upp! Alltså psykiskt, för uppenbarligen har både hon i videon samt ts redan längden. Men helt klart är att det saknas en väldigt stor pusselbit hos dom båda.

• Anonym (Carl)

Vi har alla våra problem. Är 50 singel och har liten snopp.

• Anonym (152)
    Anonym (Har inget emot långa tjejer) skrev 2024-09-13 20:30:43 följande:

And by the way, why use high heels when youre already the tallest one? Lol. Why just not use climbing shoes and show em what an awesome climber you are with youre hight. 

Det var inte längden som skrämde dom. Det var hela hennes reaktion samt sätt att vara på som fick dom att fly. 

Några försökte men det enda hos sa var typ kaffe och "inside I'll guess" alltså dum förklarade dom, visade en off attityd, gav en stämning om att det här kommer aldrig att funka samt har ett eget högre krav som hon försöker påtala att döhon vet att det knappt går att finna någon sådan dröm kille hon önskar, men ändå använder hon klackskor på det! 

Nej, det var inte hennes längd som skrämde killarna, det var hennes reaktioner både fysiskt samt psykiskt samt naivitet tillsammans med orealistiska krav då urvalet är för få för att faktiskt lyckas finna det. Herregud! Väx upp! Alltså psykiskt, för uppenbarligen har både hon i videon samt ts redan längden. Men helt klart är att det saknas en väldigt stor pusselbit hos dom båda.

Så en kortare tjej hade de också dissat om hon betett sig på samma sätt... glöm det, män står ut med ganska mycket har jag märkt. De släpper inte så lätt
Svar på tråden 190 cm lång som kvinna... ett helvete!!