• Anonym (Leffe92)

Bisexuell flickvän, hur hantera?

Halloj,

Jag och min flickvän har varit tillsammans i 2år. 
    Vi har det bra ihop, och älskar henne väldigt mycket.

Nu har jag dock fått reda på att hon är bisexuell (säger hon iaf..) 
    Så hur ska man hantera en sån sak nu? Känns inte bra alls. 
    Liksom vad är det som gör mig som man speciell/attraherande nu? 
    Ingenting! Jag skulle lika gärna kunna varit en tjej.. Kan jag ens 
    tillfredställa henne ordentligt? 

Enda svaret hon ger är att hon blir kär i folks personligheter,
    hon har dock bara varit tillsammans med killar nu i vuxen ålder. 
    Sa till henne att det måste väll finnas något som är bättre med en 
    pojkvän istället för en flickvän, men det tyckte hon inte.. Vilket gör
    mig bara mer förvirrad. Hon säger att hon inte bryr sig om könet,
    men lite måste hon ju bry sig iaf? Är ju inte samma sak att ha sex
    med en tjej som en kille.. 

Jaha så va gör man nu? Hur hanterar man detta? 
    Finns väll inget botemedel för bisexuallitet heller.. 

• Svar på tråden Bisexuell flickvän, hur hantera?
  • Anonym (Sissi)

Är med bisexuell, just nu singel, men föredrar inget kön framför det andra. Det är personen jag blir kär i. Förstår faktiskt inte riktigt ditt problem här. Du vill vara exklusiv skriver du. Hur exklusiv hade du varit om hon bara hade vart med killar innan?

Ditt största problem här är att du tror dig veta vad hon känner. Du skriver till och med att din tjej är bisexuell-säger hon iaf. Precis som om hon inte skulle veta det själv. Du verkar tyvärr ha mycket fördomar som är djupt rotade.

• Kråkungen

Men... skulle du vara exklusiv för att du är kille? Fattar inte? Du är ju inte precis den enda mannen i världen? Varför duger det förresten inte att det är din PERSONLIGHET som är exklusiv? För det är väl det hon säger, om jag förstår dig rätt.

• Fjäril Vingad
    Anonym (Leffe92) skrev 2018-06-15 12:22:54 följande:
    Ja, då tänder du alltså mer på kvinnor överlag än män. Precis som jag sagt hela tiden. Är man bisexuell så är det endå ett kön som man gillar mer. Skulle min tjej säga sådär till mig så skulle förhållandet vara slut direkt. 
    Det behöver det inte vara. Du kan inte basera en åsikt på ett svar!

Jag är också bi, och har pojkvän. Jag valde inte honom pga hans kön, utan för att han är underbar. Hade han varit tjej och likadan så hade jag haft en flickvän. Svårare än så är det inte.
  • Kråkungen
    Blueeyedad skrev 2018-06-15 12:49:06 följande:

Jag skulle bli överlycklig, vilka möjligheter! ;)

Haha - min tanke precis!! Tungan ute
  • Anonym (Lyssna)
    Anonym (Leffe92) skrev 2018-06-15 11:38:59 följande:

Men varför lyssnar du inte på henne? Varför hör du inte vad hon säger ? Hon sa själv att det är personligheten som räknas och att könet är mindre viktigt för henne. Allt handlar inte bara om sex. Har jag förstått rätt så är hon din flickvän inte bara din kk , och för att vara ihop med någon behöver lite mer än att vad har personen i fråga mellan benen.

Eller skulle det kännas bättre om hon skulle vara med dig bara för att du har snopp ??
  • Anonym (Lyssna)
    Fjäril Vingad skrev 2018-06-15 12:53:49 följande:

Det behöver det inte vara. Du kan inte basera en åsikt på ett svar!

Jag är också bi, och har pojkvän. Jag valde inte honom pga hans kön, utan för att han är underbar. Hade han varit tjej och likadan så hade jag haft en flickvän. Svårare än så är det inte.

• Anonym (Inget att hantera)

Det är inget att hantera. Hon är ju precis lika attraherad och kär i dig som innan. Att hon är bisexuell förändrar ju inte det.

Jag är också bisexuell och har en pojkvän. Han har helt fantastiska kvaliteer och jag kan inte se mig med någon annan. Vad jag har för sexuell läggning förändrar ju inte det.

• Anonym (Tomtitt)

Förstår heller inte riktigt ditt problem ? hon har valt att vara tillsammans med DIG för den du är, och som du skriver har ni det bra!
    Du är ju inte speciell bara för du är kille, för henne är du är speciell för att du är du.
    Sen kan du inte föreställa dig som du skriver att du skulle dras mer till ena könet om du var bi för du är inte bi, och det finns ju ingen handbok som talar om hur alla bi är och tänker, alla är vi olika!

Levde själv i ett förhållande i 11 år där hon var bi och det var aldrig några problem!
    Vi träffade tjejer tillsammans, hon träffade även tjejer själv men självklart med min vetskap och tillåtelse.
    Nu är det något som kanske inte passar alla, var man drar gränsen är upp till var och en, men möjligheten finns.

• Tom Araya
    Anonym (Leffe92) skrev 2018-06-15 11:38:59 följande:

Halloj,

Jag och min flickvän har varit tillsammans i 2år. 
    Vi har det bra ihop, och älskar henne väldigt mycket.

Nu har jag dock fått reda på att hon är bisexuell (säger hon iaf..) 
    Så hur ska man hantera en sån sak nu? Känns inte bra alls. 

men lite måste hon ju bry sig iaf? Är ju inte samma sak att ha sex
    med en tjej som en kille.. 

Jaha så va gör man nu? Hur hanterar man detta? 
    Finns väll inget botemedel för bisexuallitet heller.. 

Jag förstår att du är bekymrad. Du verkar helt fel kille för en bisexuell tjej, med dina tankar och jag tror/anar att det i längden kanske inte kommer att fungera.

För min del skulle det dock inte vara ett bekymmer alls om min tjej var bi.

Jag kan inte se någon lösning att föreslå, men du kan ju alltid fundera på saken och se om du kan komma över din osäkerhet i att som man attrahera en tjej som kan dras till båda könen.
  • Contador

Försök att reda ut två saker. Hur bisexuell är hon och hur ev. homosexuell är hon? Det låter som att ni har erat sex och hon behöver närhet av en kvinna för att typ hitta kopplingen till sin kropp typ. Säkert svårt att få orgasm du vet typen säkert.

Det du bör kolla upp är väl så att hon inte blåser dig och använder det som en ursäkt att ha gruopsex med andra män balom din rygg eller nått knas. Att låta två kvinnor ha sex vid sidan om för att lära känna sin kropp typ är väl inte hela världen

Sen kan ni ha trekant.

Alla är vi homosexuella säkert även du. Jag är det definitivt..skulle nog gå ned på mig själv om jag kunde. Detta betyder inte att ni ska vara otrogna.

• Contador

Alltsåseriösttvåtjejer

somfumlareinteriktigsex

• RepenttoJesus

Jesus är Vägen, Sanningen och Livet och han är vår enda räddning! Jesus är Gud och älskar oss alla! Omvänd er genom Jesus Kristus! 

• Anonym (Pfft)

Är du seriös...? Botemedel?? Hoppas hon dumpat dig. Det finns inget att "hantera", hur har du hittills hanterat att hon gillar killar?

• Anonym (Eva)

Vad är problemet?

Vad är det som måste "hanteras" menar du?

Svar på tråden Bisexuell flickvän, hur hantera?