Fertilitetsbehandlingar
Ni som genomgått fertilitetsutredning, vilken behandling erbjöds ni och varför?
/ Leontine
Ni som genomgått fertilitetsutredning, vilken behandling erbjöds ni och varför?
/ Leontine
Läste precis. Vilken resa du har gjort och vad du har gått igenom. Håller tummarna för att allt går vägen för dig.
Läste precis. Vilken resa du har gjort och vad du har gått igenom. Håller tummarna för att allt går vägen för dig.
Vet du hur många FET/embryoåterförande som ingår i Sverige?
Vet du hur många FET/embryoåterförande som ingår i Sverige?
Vi erbjöds letrozole 14 behandlingar, sen när jag blev 25 fick jag remiss till IVF. Blev gravid på första försöket men tog också hjälp av Dr D i Grekland genom Aten-tråden. (Immunbehandling)
IVF p.g.a oförklarlig infertilitet. Då upptäcktes dålig äggkvalitet så vi gick vidare med ED till slut. Antal IVF man får gratis varierar mellan landstingen. Mellan 1-3.
Ariellan, fick du behandlingen i Aten betalad av Landstinget i Sverige?
Klicka där det står UndrandeSökare i blått, det är inte privat. Jag klickade nyss och det funkar.
Otrolig kamp ni går igenom! Hoppas ni lyckas snart! Hur mycket pengar har ni lagt på jakten på fertilitet och barn?
Fröken rabarber-Ingen aning om vad slutnotan kommer bli på, men flera hundra tusen kronor.
Här är prisuppgift på några av kostnaderna:
Immunutredning i Aten kostar ca 20.000kr,
immunutredning i London 35.000kr,
Dubbeldonation med PGS hos Avaclinic över 100.000kr
Mensblodtest ivfSerum 300euro
Sen tillkommer alla mediciner, blodprover, droppsättning, resor etc etc
Dubbeldonation är ej lagligt i Sverige och immunutredning/behandling är EJ erkänt av Svenska vården, så alla dessa kostnader måste individen själv betala, man får ingen ersättning av F-kassan för detta.
Men för de flesta i Atentråden räcker det med utredning och behandling via Dr D i Aten. Då blir inte slutnotan så här dyr.