• Leontine84

Fertilitetsbehandlingar

Ni som genomgått fertilitetsutredning, vilken behandling erbjöds ni och varför?

/ Leontine

• Svar på tråden Fertilitetsbehandlingar
  • Leontine84

Läste precis. Vilken resa du har gjort och vad du har gått igenom. Håller tummarna för att allt går vägen för dig.

• UndrandeSökare
    Leontine84 skrev 2018-06-16 12:44:20 följande:

Läste precis. Vilken resa du har gjort och vad du har gått igenom. Håller tummarna för att allt går vägen för dig.

Tack för vänliga ord ! Ja det har varit en lång kamp och hoppas kunna gå i mål under 2019. Hoppas verkligen att LIT och hysto är de 2 sista nycklarna som saknas.
  • UndrandeSökare
    Leontine84 skrev 2018-06-16 13:54:33 följande:

Vet du hur många FET/embryoåterförande som ingår i Sverige?

Det brukar vara max 3 äggplock och att alla embryon ska vara insatta inom max 1.5 år.
  • Ariellan

Vi erbjöds letrozole 14 behandlingar, sen när jag blev 25 fick jag remiss till IVF. Blev gravid på första försöket men tog också hjälp av Dr D i Grekland genom Aten-tråden. (Immunbehandling)

• Jag är bara jag

IVF p.g.a oförklarlig infertilitet. Då upptäcktes dålig äggkvalitet så vi gick vidare med ED till slut. Antal IVF man får gratis varierar mellan landstingen. Mellan 1-3.

• Ariellan
    Leontine84 skrev 2018-06-16 21:43:20 följande:

Ariellan, fick du behandlingen i Aten betalad av Landstinget i Sverige?

Nej fick stå för det själv.
  • Fröken Rabarber
    UndrandeSökare skrev 2018-06-16 12:31:36 följande:

Klicka där det står UndrandeSökare i blått, det är inte privat. Jag klickade nyss och det funkar.

Otrolig kamp ni går igenom! Hoppas ni lyckas snart! Hur mycket pengar har ni lagt på jakten på fertilitet och barn?
  • UndrandeSökare
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-16 22:13:56 följande:

Otrolig kamp ni går igenom! Hoppas ni lyckas snart! Hur mycket pengar har ni lagt på jakten på fertilitet och barn?

Leontine84 skrev 2018-06-16 21:43:20 följande:

Ariellan, fick du behandlingen i Aten betalad av Landstinget i Sverige?

Immunutredning och immunbehandling utomlands ersätts aldrig av Landstinget. För sjukvården erkänner inte att en kvinnas immunförsvar kan orsaka fertilitetsproblem.

Immunutredning hos Dr D kostar ca 20.000kr (ej inräknat medicinkostnader, blodprover regelbundet i Sverige, resor, avgifter för droppsättning etc).

Du är välkommen till Atentråden om du vill veta mer. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
  • UndrandeSökare

Fröken rabarber-Ingen aning om vad slutnotan kommer bli på, men flera hundra tusen kronor.

Här är prisuppgift på några av kostnaderna:

Immunutredning i Aten kostar ca 20.000kr,

immunutredning i London 35.000kr,

Dubbeldonation med PGS hos Avaclinic över 100.000kr

Mensblodtest ivfSerum 300euro

Sen tillkommer alla mediciner, blodprover, droppsättning, resor etc etc

Dubbeldonation är ej lagligt i Sverige och immunutredning/behandling är EJ erkänt av Svenska vården, så alla dessa kostnader måste individen själv betala, man får ingen ersättning av F-kassan för detta.

Men för de flesta i Atentråden räcker det med utredning och behandling via Dr D i Aten. Då blir inte slutnotan så här dyr.

Svar på tråden Fertilitetsbehandlingar