• Äldre 17 Jun 13:10
    18801 visningar
    25 svar
    25
    18801

    Bosch tvättmaskin bra köp?

    Vilken erfarenhet har ni av Bosch?Tack på  förhand.

  • Svar på tråden Bosch tvättmaskin bra köp?
  • Äldre 26 Jun 08:03
    #11

    Elektroniken

  • Äldre 27 Jun 12:48
    #12
    garib skrev 2018-06-17 13:10:28 följande:

    Vilken erfarenhet har ni av Bosch?Tack på  förhand.


    Skulle aldrig köpa Bosch, möjligtvis en skruvdragare på sin höjd.

    Kolla på deras diskmaskiner, jävla plastskräp!
  • Äldre 27 Jun 15:12
    #13
    Maja37 skrev 2018-06-27 12:48:51 följande:

    Skulle aldrig köpa Bosch, möjligtvis en skruvdragare på sin höjd.

    Kolla på deras diskmaskiner, jävla plastskräp!


    Oj, jag är jättenöjd med mina Bosch-prylar. Diskmaskinen diskar rent och tvättmaskinen surrar på utan knot.

    Håller inte alls med om att det är plastigt, inte mer så än sina konkurrenter i alla fall. Finns det något märke idag som inte har mycket plast?
  • Äldre 27 Jun 15:28
    #14
    MsFry skrev 2018-06-27 15:12:48 följande:
    Oj, jag är jättenöjd med mina Bosch-prylar. Diskmaskinen diskar rent och tvättmaskinen surrar på utan knot.

    Håller inte alls med om att det är plastigt, inte mer så än sina konkurrenter i alla fall. Finns det något märke idag som inte har mycket plast?
    Du kan ju börja med att jämför Miele och Bosch, ser du ingen skillnad där menar du?
  • Äldre 27 Jun 17:52
    #15
    Maja37 skrev 2018-06-27 15:28:36 följande:

    Du kan ju börja med att jämför Miele och Bosch, ser du ingen skillnad där menar du?


    Beroende på prisnivå så är de rätt jämlika.
  • Äldre 28 Jun 07:18
    #16
    MsFry skrev 2018-06-27 17:52:17 följande:
    Beroende på prisnivå så är de rätt jämlika.
    Mihle  är ju dyrare än bosh mest pga märket.
  • Äldre 28 Jun 08:14
    #17

    Vi har en Bosch-tvättmaskin och är jättenöjda. Inget alls att anmärka på...

    Vi hade en miele innan som måste ha varit ett måndagsexemplar... Så fort garantin gått ut började den krångla, innan den tillslut säckade ihop totalt. Det hade jag inte förväntat mig. Vår miele-dammsugare är vi däremot väldigt nöjda med

  • Äldre 28 Jun 08:54
    #18
    Noname00 skrev 2018-06-28 07:18:56 följande:
    Mihle  är ju dyrare än bosh mest pga märket.
    Du kan ju inte ens stava till märket!
  • LFF
    Äldre 28 Jun 09:17
    #19
    Maja37 skrev 2018-06-27 15:28:36 följande:
    Du kan ju börja med att jämför Miele och Bosch, ser du ingen skillnad där menar du?
    Ja, Miele har gjort en bättre profilering som ett "finare" märke och kan därmed ta mer betalt för samma funktioner som en Bosch (eller valfritt annat billigare märke).

    Men rent generellt så är det ingen större skillnad på en Miele och en Bosch och varför ska jag betala mer för samma funktionalitet?


  • LFF
    Äldre 28 Jun 09:26
    #20
    Maja37 skrev 2018-06-27 15:28:36 följande:
    Du kan ju börja med att jämför Miele och Bosch, ser du ingen skillnad där menar du?
    Gick för skojs skull in på tretti.se och jämförde en Miele och en Bosch för ungefär samma pris (Miele 500kr dyrare).

    www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskin/frontmatad-tvattmaskin/product/miele-wcf120nds/

    och

    www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskin/frontmatad-tvattmaskin/product/bosch-wayh32i9sn/

    Med Boschen får jag följande som Mielen inte har:

    15-minuters tvättprogram
    Invändig belysning (trevligt men inte nödvändigt egentligen)
    9kg tvättkapacitet istället för 8kg
    Automatisk dosering av tvättmedel (ljuvligt!)
    Styrning via WiFi (mycket trevligt att kunna starta en laddad maskin på vägen hem via en app)
    En strax över 10kg lättare maskin
    Lägre energiförbrukning
    Lite högre vattenförbrukning (kan bero på den större tvättvikten)

    Så: Varför ska jag köpa en Miele?
  • Äldre 28 Jun 09:33
    #21
    LFF skrev 2018-06-28 09:26:26 följande:
    Gick för skojs skull in på tretti.se och jämförde en Miele och en Bosch för ungefär samma pris (Miele 500kr dyrare).

    www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskin/frontmatad-tvattmaskin/product/miele-wcf120nds/

    och

    www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskin/frontmatad-tvattmaskin/product/bosch-wayh32i9sn/

    Med Boschen får jag följande som Mielen inte har:

    15-minuters tvättprogram
    Invändig belysning (trevligt men inte nödvändigt egentligen)
    9kg tvättkapacitet istället för 8kg
    Automatisk dosering av tvättmedel (ljuvligt!)
    Styrning via WiFi (mycket trevligt att kunna starta en laddad maskin på vägen hem via en app)
    En strax över 10kg lättare maskin
    Lägre energiförbrukning
    Lite högre vattenförbrukning (kan bero på den större tvättvikten)

    Så: Varför ska jag köpa en Miele?
    Skulle säga att den största skillnaden är att Miele är byggda för gå i 20år.


  • LFF
    Äldre 28 Jun 09:41
    #22
    Sandraberg skrev 2018-06-28 09:33:55 följande:
    Skulle säga att den största skillnaden är att Miele är byggda för gå i 20år.
    Om man bygger produkter för att de ska hålla väldigt länge så går man som företag väldigt dåligt efter många år. Det vet jag av nära erfarenhet då min farfar byggde alldeles för hållbara produkter. Det är måhända så att Miele har varit generellt hållbarare men jag tvivlar starkt på att det är så längre eftersom då minskar deras försäljning.
  • Äldre 28 Jun 09:50
    #23
    LFF skrev 2018-06-28 09:41:50 följande:
    Om man bygger produkter för att de ska hålla väldigt länge så går man som företag väldigt dåligt efter många år. Det vet jag av nära erfarenhet då min farfar byggde alldeles för hållbara produkter. Det är måhända så att Miele har varit generellt hållbarare men jag tvivlar starkt på att det är så längre eftersom då minskar deras försäljning.
    Från hemsidan

    https://m.miele.com/en/com/durability-and-reliability-3016.htm#

    "Forever better" ? The founders of Miele stamped this guiding concept onto their first washing machines at the beginning of the twentieth century. Their basic idea was to use high-quality materials and elaborate manufacturing methods to create products which delivered exceptionally high quality and a long service life. 


    Today, "Forever better" remains the company's central motto and is reflected in the fact that Miele is the only manufacturer in the industry that tests its products for a service life of 20 years. The requirements that Miele appliances must satisfy in these life-cycle tests are defined in the company's own internal standard (MWN 197/000). For domestic appliances, this standard contains the following specification, for example: washing machines are to be tested for 10,000 operating hours. This is equivalent to 5,000 programme cycles over a span of 20 years when using an average of five programmes per week as a basis.
  • Äldre 28 Jun 10:05
    #24

    Orka tjafsa med er, som att prata med en vägg!

    "


    Tvättmaskiner - Bäst i test

    Ska du ha det bästa när det gäller driftsäkerhet; Välj Miele! Samtliga experter är överens om att detta är en maskin som är före alla andra, så är det bara."

  • Äldre 28 Jun 22:17
    #25
    Maja37 skrev 2018-06-28 08:54:48 följande:
    Du kan ju inte ens stava till märket!
    Ja och?
Svar på tråden Bosch tvättmaskin bra köp?