• Nadine92

Gravid efter p-stav

Jag tog ut min p-stav för lite över en vecka sedan och fick direkt en liten blödning i 3 dagar som jag förstår är normalt. Har därefter haft molande värk och riktig jobbig illamående i några dagar. Ungefär samma symtom som en ägglossning. I 2 dagar har jag mått bra igen utan varken smärta och illamående. Igår hade jag och min sambo oskyddat sex och jag undrar om några har erfarenhet eller info hur snabbt man kan få ägglossning efter uttag av p-stav. Hur fort gick det för er att bli gravid efter p-stav?

• Svar på tråden Gravid efter p-stav
  • Phines92

Jag tog ut min p-stav i början på maj och fick ägglossning ganska direkt. Hade regelbunden mens sista året med staven och fick även min första mens på datumet som var beräknat. Denna månad testade jag med Clearblue digitala ägglossningstest och det visade ägglossning, så min kropp har kommit igång som den ska. Var dock skengravid första månaden med illamående, molvärk och extremt vattniga flytningar som symtom. Denna månad har det varit lite lindrigare men har istället halsbränna och molvärk i både rygg och mage. Antar att det är en omställning för kroppen, även om man gärna hoppas på ett plus haha Cool

Svar på tråden Gravid efter p-stav