Hur stor är chansen för missed abortion?
Någon som har någon tanke/erfarenhet? Är oerhört orolig för missfall/missed abortion.
Någon som har någon tanke/erfarenhet? Är oerhört orolig för missfall/missed abortion.
Det finns tydligen inga säkra siffror, men ca 10-30 % av graviditeterna slutar i missfall, en del av dessa som missed abortion.
PS. När du skriver chansen så låter det som att du vill få missed abortion, du menar risken!
Det finns tydligen inga säkra siffror, men ca 10-30 % av graviditeterna slutar i missfall, en del av dessa som missed abortion.
PS. När du skriver chansen så låter det som att du vill få missed abortion, du menar risken!
20-30% risk för missfall/MA
Detta var min absoluta favoritsida när jag var tidigt gravid, den lugnade mig betydligt. Den visar risken för missfall vecka för vecka utifrån din ålder osv. Kolla in den så blir du förhoppningsvis lite lugnare. Som någon annan skrev vet man inte hur stor andel av missfall som är MA men troligen de flesta men ibland förstår kroppen det nästan direkt (MF) och för några tar det dagar eller veckor. Hur som helst är det mycket större sannolikhet att du inte får MF eller Ma än att du får det, kolla in sidan och lycka till!
datayze.com/miscarriage-chart.php
Detta var min absoluta favoritsida när jag var tidigt gravid, den lugnade mig betydligt. Den visar risken för missfall vecka för vecka utifrån din ålder osv. Kolla in den så blir du förhoppningsvis lite lugnare. Som någon annan skrev vet man inte hur stor andel av missfall som är MA men troligen de flesta men ibland förstår kroppen det nästan direkt (MF) och för några tar det dagar eller veckor. Hur som helst är det mycket större sannolikhet att du inte får MF eller Ma än att du får det, kolla in sidan och lycka till!
men stämmer denna verkligen? Jag som fått över 3 missfall tidigare står här att riskeMen stämmer denna verkligen?
Jag som f0tt över 3 missfall och är i vecka 7-8 står här att risken bara är några procent men på andra sidor står det att risken är 50% vid 3 upprepade missfall.
hoppas för allt i världen för har gråtit i 2v o trott att jag ska få missfall o att ngt är fel. oavsett får jag veta nästa vecka om det är något levande där inne
Hej!
Jag antar, jag kan ha fel att statistiken utgår ifrån att kvinnan är frisk och att missfallen sker pga -otur- eller vad man säger. Det är ju större risk för missfall om man tex har en missbildning i livmodern än om man inte har det. Av de som fått fler än 3 missfall har ju några direkta -problem- som orsakar missfallen och några har just bara otur. Håller mina tummar att det går bra för dig denna gången. Om det är någon tröst hade jag 3 missfall på raken innan det gick vägen för mig. Fick göra utredning men de hittade inget fel, jag hade -otur-. På 4e försöket gick allt jättebra och några år senare kom en lillasyster på första försöket utan några komplikationer. Har du fått göra utredning och i vilka veckor har du fått missfall?
Förlåt mig, men hur gör detta dig mindre orolig?