• Emilie1

Någon som stannat för barnens skull?

Hej,
    Är det någon som är eller har stannat i ett förhållande enbart för barnens skull?

• Svar på tråden Någon som stannat för barnens skull?
  • Dass
    Bröstlängtan skrev 2018-06-18 18:09:04 följande:

Stanna aldrig för barnens skull...de mår också dåligt i ett dåligt äktenskap.

+1 på den.

Barn i alla åldrar är fullt medvetna om att föräldrarna inte är lyckliga.

Att stanna för deras skull är mer egoistiskt än att faktiskt ge dom en lycklig förälder även om det innebär att mamma och pappa inte bor på samma ställe mer.

Idag har nästan alla skilda föräldrar. Känns nästan konstigt om de inte har det... :/
  • Anonym (pappa)
    Emilie1 skrev 2018-06-18 18:04:23 följande:
    Hej,
    Är det någon som är eller har stannat i ett förhållande enbart för barnens skull?
    Ja om förhållandet inte är dåligt i sig, man pratar, gör saker tillsammans och funkar bra ihop som en familj och som vänner men kärleken har tagit slut, då stannar man tills barnen blivit minst tonåringar.
    Många föräldrar skryter om att de gör allt för barnen, men det allra bästa man kan göra är att hålla ihop familjen. det är dock inte så intressant i dessa tider, då går egoismen före.

Obs att jag inte talar om dåliga förhållanden med gräl, misshandel eller tystnad.
  • Anonym (mamma)

Jag gjorde det ett tag. Det var det absolut sämsta jag någonsin gjort mot mina barn. Jag är inte säker på att min dotter någonsin kommer förlåta mig för det jag utsatte henne för genom att inte lämna tidigare.

• Emilie1

Tack för svar. Jag undrar om ni som har stannat i en relation för barnens skull vill vara med och berätta om detta anonymt på ett reportage i tidning. Jag heter Emilie Aune och jobbar som journalist. Ni kan kontakta mig på majl: emilieaune1@gmail.com eller tel: 0709-730307 så kan jag berätta mer. Man är garanterat anonym om man vill. Ämnet är viktigt att skriva om men det är tyvärr svårt att hitta personer som vill berätta om detta då det är ett väldigt känsligt ämne. Tack! 
    /Emilie Aune 

Svar på tråden Någon som stannat för barnens skull?