• Anonym (Ts)

Vet inte om jag tappat känslorna för honom eller bara är utmattad?

Om han säger att han kanske vill skiljas och man inte känner någon panik eller känner sig ledsen, hur vet man om det beror på att man inte har några känslor kvar eller att man bara trycker bort dem för att det är så jobbigt?

Är rädd att om jag bara går med på det så kanske jag inser sedan att jag visst har mkt känslor för honom och har gjort ett stort misstag.

Anledningen till att han kanske vill skiljas är att han tycker det verkar som att jag inte har rätt känslor för honom. Kanske är det så... eller så är jag utbränd och orkar inte känna.

Vi har varit ihop 20 år och har barn.

Hur vet man? :/

Hur visste ni?

• Svar på tråden Vet inte om jag tappat känslorna för honom eller bara är utmattad?
  • Anonym (Rigmor)

1 Ställer du/ni upp på varandra fortfarande

2 Älskar du honom?

3 Hur gamla är barnen?

4 Kan ni prata och diskutera med varandra?

5 Attraheras ni av varandra?

6 Gör ni gemensamma saker tillsammans?

• Anonym (Ts)
    Anonym (Rigmor) skrev 2018-06-20 20:07:31 följande:

1 Ställer du/ni upp på varandra fortfarande

2 Älskar du honom?

3 Hur gamla är barnen?

4 Kan ni prata och diskutera med varandra?

5 Attraheras ni av varandra?

6 Gör ni gemensamma saker tillsammans?

1. Jag ställer upp på honom, han gör det för mig om han inte har annat för sig. Mkt upptagen med jobb och ett fritidsintresse.

2. Ja som person och familjemedlem. Hade kunnat dö för honom. Men jag känner mig inte attraherad eller kär...

3. De är i förskoleåldern

4. Vi kan prata men känns som vi ofta pratar förbi varandra, missförstår etc. Han blir frustrerad och irriterad på mig. Men vi båda vill kunna prata och försöker ofta. Han vill inte till parterapi. Vi har provat det men det gav inte så mkt.

5. Jag attraheras inte. Han säger att han hade gjort det om han fick någon respons från mig.
  • Miniblåbär
    Anonym (Ts) skrev 2018-06-20 18:26:01 följande:

Om han säger att han kanske vill skiljas och man inte känner någon panik eller känner sig ledsen, hur vet man om det beror på att man inte har några känslor kvar eller att man bara trycker bort dem för att det är så jobbigt?

Är rädd att om jag bara går med på det så kanske jag inser sedan att jag visst har mkt känslor för honom och har gjort ett stort misstag.

Anledningen till att han kanske vill skiljas är att han tycker det verkar som att jag inte har rätt känslor för honom. Kanske är det så... eller så är jag utbränd och orkar inte känna.

Vi har varit ihop 20 år och har barn.

Hur vet man? :/

Hur visste ni?

Kan ni inte ta ett par dagar under semester och bara umgås med med varandra? Be någon ta hand om barnen två tre nätter och åk bort från hemmaplan. Umgås, gör saker ni inte gör varje dag, skratta, ät god mat och liksom lär känna varandra på nytt :) Det är nog ofta vardagen som satt sina spår när man känner att man är "känslolös"
  • Anonym (Ts)
    Miniblåbär skrev 2018-06-21 13:48:03 följande:

Kan ni inte ta ett par dagar under semester och bara umgås med med varandra? Be någon ta hand om barnen två tre nätter och åk bort från hemmaplan. Umgås, gör saker ni inte gör varje dag, skratta, ät god mat och liksom lär känna varandra på nytt :) Det är nog ofta vardagen som satt sina spår när man känner att man är "känslolös"

Ja jag ska se om det går att ordna... det kan vara en bra idé. Det är absolut värt som en sista chans.
  • Anonym (A)
    Miniblåbär skrev 2018-06-21 13:48:03 följande:
    Håller med
Svar på tråden Vet inte om jag tappat känslorna för honom eller bara är utmattad?