Anonym (Ts) skrev 2018-06-21 19:08:20 följande:
Jag förstår hur du menar. Jag är inte heller svartsjuk. Mannen berättade att det börjat en ny ung söt tjej på hans jobb som han pratade mkt med på någon aw och jag kände bara "vad kul" typ och sedan sade han att han hade råkat nämna mig fast han inte menat göra det och att då hade hon svalnat och då blev jag lite besviken. Det är rätt galet. Jag är annars en svartsjuk person, var det i början av relationen liksom.
Min man har också gått upp mkt i vikt och lyckas inte gå ner fast han vill...
Jag jobbar, inte sjukskriven. Mitt yngsta barn trivs inte alls på förskolan så jag försöker jobba hemifrån mkt för att ha henne hemma så mkt det går och tror jag skulle ha svårt att lämna henne där om jag är sjukskriven för samvetet. Och med henne hemma blir det ju ingen vila. Min man jobbar också hemifrån mkt och när vi båda är hemma är det så spänt pga problemen, oavsett om vi pratar om det eller inte. Jag tror det är en stor anledning till min utbrändhet/stress i kombination med små krävande barn och ett jobb som jag är lite underkvalificerad för men vill ha kvar pga att man kan jobba hemifrån mycket.
Låter som att din man söker bekräftelse från dig, jag gjorde ibland samma mot sambon. Ingen effekt på hans sida, gjorde mig väldigt frustrerad för jag trodde inte han brydde sig. Vad tro du skulle hända om du skulle visa dig svartsjuk eller något liknande? Menar att maken då känner sig mer älskad/önskad (?) och ändrar sig lite? Då kanske han blir piggare på att avlasta dig och ni får det bättre? Jag bara spekulerar, vet inte hur han är med städ eller annat TX. Har du ett schema när Du jobbar hemma? Det hjälpte mig när kag pluggade, kl. 10 fika 15 min, kl 11 lunch 45 minuter osv och då också stänga av datorn. Kan maken vara hemma med henne? Du kanske vara på kontor 2 dagar per vecka och han hemma då, sedan tvärtom eller liknande? Vad brukar Du göra för att koppla av?
Vi bråkade ikväll. Jag tycker inte han verkar vilja vara med mig, satt tillochmed och kollade lägenheter och tänkte att någon vecka eller två vill jag iallafall vara ifred bara jag och bebisen.
Han tycker jag har dålig attityd och är sur, jag är sur för att han är frånvarande och spelar mycket och inte verkar vilja vara med mig. Vilket han inte vill pga humöret. Vi kommer inte ifrån det? Jag kan fråga om vi ska hitta på något, svaret blir ja men sedan får jag göra det själv ändå. Idag storstädade han vardagsrummet och var jättenöjd. Ja sa inte tack eller visade mig speciellt glad, jag gör normalt ALLT och han ger aldrig tack för det, tvärtom stökar han ner igen utan att plocka undan (därför är det onödigt och omöjligt att göra allt 100%) Han påpekade min reaktion och sa att jag aldrig får tack. Du gör det bara till 70% sa han, jag för 110%. Bläh.
Hur bryter man detta mönster och hur vet man vadå man har för känslor? Hur var din kväll? Hur känner du inför midsommar? Jag vill helst ställa in, speciellt med tanke på vädret