-
Ja så fick man nyheten att frun vill skiljas dagen före midsommar. Känner mig alldeles tom och vet hur riktigt vad jag ska göra med mig själv. Gömmer mig på toan för att barnen inte ska se när jag gråter.Frun vill skiljas för kärleken har sinat och själv mår hon fysiskt och psykiskt dåligt säger hon, känns som hon redan har bestämt sig så det lär nog inte spela någon roll med familjerådgivning eller dylikt.Varit tillsammans i 17 år och gifta i nästan 5 år. Har tre barn under 9 tillsammans.Känns som om man inte vet riktigt hur man ska orka ta sig igenom detta och då har det bara gått ett dygn. Gråter Känns också som att det skulle ha varit lättare om man stod på den andra sidan och var den som lämnar och inte den som blir lämnad.Finns det några positiva erfarenheter av familjerådgivning?
-
Svar på tråden Hur ska man orka ta sig vidare
-
Jag är ledsen att din fru har lämnat dig, verkligen. Jag har inga bra råd att ge då jag inte har varit i samma situation som dig. Men jag råder dig till att gå och prata med någon, kanske låter klyschigt men det är bra att prata med en professionell om hur man ska gå vidare med jobbiga saker.
Kram på dig! -
Tråkigt. Ännu en familj som krasar sönder. Du ska veta 2 saker: du är inte ensam, vi är hur många som helst här. Och det andra är att det kommer att kännas bättrd snart, mycket bättre. Alla förändringar behöver jnte bli till det sämre, det sa jag åt min x när jag äntligen fick orden ur mig för snart 2år sedan. Orden som även han visste var rätta. För vi car mer som 2 komoisar hnder samma tak efter 18år. Idag håller han med mig. Vi är sams o har jnte bråkat en dag. Dottern på 14 bor vv. Han har en ng kärlek sedan 9mån tillbaks. Jag är glad för hans skull. För han är en bra o fin jarl, o en toppen pappa. Låt tiden gå, börja reda ut allt praktiskt. O visa barnen att nj är sams. Du ska veta, att det inte e lätt heller att vara den som säger dom förödande orden. Ofta ligger det år av grubblande o velande bakom. Kram. I slutet av sommaren ser det lite ljusare ut redan. Hoppas du har nån goo vän du kan tala med. I nöden prövas vännen sägs det ju.
-
Stackare, vet hur det känns att bli lämnad efter många år tillsammans.
Ta en dag i taget, ta kontakt med en kurator, det är bra att prata med någon utomstående. -
Håller medAnonym (En dag i taget) skrev 2018-06-23 08:28:03 följande:Stackare, vet hur det känns att bli lämnad efter många år tillsammans.
Ta en dag i taget, ta kontakt med en kurator, det är bra att prata med någon utomstående. -
Jag går igenom ungefär samma sak som du.
Tjejen gjorde slut på midsommar morgon. Jag har vart kär i henne i två år och vi började precis kalla varandra pojk och flickvän. Jag är 30+ och hon kändes så rätt på alla plan.
Jag går runt med gråten i halsen och orolig mage hela tiden. Allt känns mörkt och all motivation har försvunnit.
Min plan är att göra olika saker ofta (hobbys, resor) och testa nya saker. Umgås med de vänner man har så ofta som möjligt och älta och prata ur sig. Helt enkelt tvinga sig. När jag sitter själv hemma i soffan så sitter man där med sina mörka tankar.
Hoppas du snart mår bra igen -
Jag har för 2 månader sen blivit lämnad av min sambo från 3 år tillbaka, min absoluta bästa vän!
Mina tips är promenader, långa långsamma promenader! och även att sysselsätta dig (börja måla, skriva, läs böcker, träna osv) och gå och prata med någon.
Önskar dig lycka till med allt! du är inte ensam!