• Sosarora

IVF - ruvar med testdag i Juli

Ruvar för första gången. Hade ett FET igår med en 6-dagars blasto i stimulerad cykel. Så äter progynon (östrogen) och tar lutinus (progesteron).

Har testdag 3 juli 2018.

Några fler IVF?are med testdag i juli som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF - ruvar med testdag i Juli
  • Sosarora
    Marcellan skrev 2018-06-26 09:25:24 följande:

Blöde?. Fick just rådet att testa tidigare och tills dess fortsätta med Lutinus. Känner att jag stänger av känslorna och vill undvika folk. Vågar inte hoppas så mycket.

Jag håller allt jag kan! Fingrar o tår!! Det är ju vanligt att blöda i början <3
  • Marcellan
    Sosarora skrev 2018-06-26 12:40:41 följande:

Jag håller allt jag kan! Fingrar o tår!! Det är ju vanligt att blöda i början <3

Tack. Ganska kraftig blödning men har väl en strimma av hopp att det skulle vara ett ovanligt undantag. Just när vi fått kämpa med behandling och knappt fått ut ägg.

De har nämnt att vi kanske måste överväga donation men det är ett stort och nytt steg som jag inte orkat tänka så mycket på. Förstår bara inte hur jag ska orka jobba och köra ytterligare en stimulering (Vi ska ha "rätt" till en sista av landstinget) i höst. Har gjort 3 sen januari och det är en stor påfrestning både psykiskt och fysiskt tycker jag. (Eftersom vi inte fick ut ägg första gången räknas den inte.)
  • Marcellan
    Sosarora skrev 2018-06-24 13:23:09 följande:

Klarar man hålla sig så är det ju bra :) jag börjar testa imon! Fast ganska säker på att det är negativt då. Tror för tidigt.

Men hur har det gått för dig? Hoppas få en positiv nyhet nu :)

Jag har själv inte vågat bekräfta blödningen med test för det blir så definitivt då. Hade velat vara kvar i första lyckliga ruvarkänslan lite till.... Men men vi försöker tänka positivt!
  • Sosarora
    Marcellan skrev 2018-06-27 20:23:08 följande:

Men hur har det gått för dig? Hoppas få en positiv nyhet nu :)

Jag har själv inte vågat bekräfta blödningen med test för det blir så definitivt då. Hade velat vara kvar i första lyckliga ruvarkänslan lite till.... Men men vi försöker tänka positivt!

Jag fortsätter och hoppas åt er! <3

I morgon tänker jag tjuvtesta med digitalt! Då bör ägget vara 14 dagar och jag tycker det borde synas på ett digitalt! Testdag är 3/7 så om digitalt säger ?inte gravid?, tar hag ett digitalt på testdag också!
  • Marcellan
    Sosarora skrev 2018-06-28 20:01:43 följande:

Jag fortsätter och hoppas åt er! <3

I morgon tänker jag tjuvtesta med digitalt! Då bör ägget vara 14 dagar och jag tycker det borde synas på ett digitalt! Testdag är 3/7 så om digitalt säger ?inte gravid?, tar hag ett digitalt på testdag också!

Spännande! Håller tummarna!

Mitt var som förväntat negativt i morse och jag hoppas att jag slipper blöda så många dagar. Jag hade ett tidigt test så det borde ju h synts på det om det var något? Känner mig kraftlös i kroppen men ganska stark när det gäller att ladda om och försöka på nytt.
  • Anonym (Gun)

Fick positivt test idag på testdag

• Marcellan
    Anonym (Gun) skrev 2018-06-29 10:12:04 följande:

Grattis!!!
  • Sosarora
    Anonym (Gun) skrev 2018-06-29 10:12:04 följande:

Grattis!!

Jag har test dag nästa vecka men testa oxå positivt imorse
  • Sosarora

Detta fick jag i morse! <3

Testdag nästa vecka och med två missfall i bagaget vet hag att det är fortfarande mkt som kan hända innan dess!! Men ett bra o stort steg i rätt riktning!
  • Marcellan
    Sosarora skrev 2018-06-29 23:49:27 följande:

Detta fick jag i morse! <3

Testdag nästa vecka och med två missfall i bagaget vet hag att det är fortfarande mkt som kan hända innan dess!! Men ett bra o stort steg i rätt riktning!

Grattis!!! :)
  • Anonym (Gun)
    Sosarora skrev 2018-06-29 23:47:09 följande:

Grattis!!

Jag har test dag nästa vecka men testa oxå positivt imorse

Grattis, håller tummarna
Svar på tråden IVF - ruvar med testdag i Juli