• ALY538

    Vilken Hemglassbil ska jag rita?

    Hej!

    Jag tycker väldigt mycket om Hemglassbilar deras melodier, hur dom ser ut, familjen som finns på dom etc. Jag tycker också om att rita dom. Det är mitt speciella intresse.

    Nu när jag skall rita min nästa Hemglassbil så vet jag inte vilken som jag skall rita. Jag funderar mellan OPT 320 och XNO 345.

    För er som inte vet skillnaden på dom så kan jag publicera en bild på dom båda och för er märkesintresserade så kan jag tala om för er att OPT är av märket Mercedes, och XNO är av det ovanligare märket Iveco.

    Fråga 1 : Vilken ska jag rita? Skriv också gärna lite kort om varför ni valde just den bilen.

    Fråga 2 : Har ni några speciella intressen? Vilka då?

    Här är en bild på Xno 345:

    Här är en bild på OPT 320:



    Jag hoppas verkligen på trevliga svar.

    Vi får se vilken bil som vinner!

    Ha en trevlig midsommar.

  • Svar på tråden Vilken Hemglassbil ska jag rita?
  • ALY538

    Ja visst! Så kul att ni är intresserade och att jag har fått den härliga frågan utav er! Här så kommer det några stycken :



    Den sista (SMD) är gjord på I-paden med en massa olika slags ritverktyg.

  • skrivmedmig

    Jag röstar på XNO om du ska rita med de fotografierna som förlagor?

    Den har inte lika många överstrukna glassar, har en rolig "Betala gärna med kort"-dekal, ser renare ut och har en svart stänkskärm bak.

    Imponerande förresten att rita på en Ipad. Jag hade inte ens lyckats med en streckgubbe...

  • ALY538
    Anonym (Baby) skrev 2018-06-22 22:47:29 följande:

    Vad duktig du är


    Åh, tack så jättemycket!
  • ALY538
    skrivmedmig skrev 2018-06-22 23:11:23 följande:

    Jag röstar på XNO om du ska rita med de fotografierna som förlagor?

    Den har inte lika många överstrukna glassar, har en rolig "Betala gärna med kort"-dekal, ser renare ut och har en svart stänkskärm bak.

    Imponerande förresten att rita på en Ipad. Jag hade inte ens lyckats med en streckgubbe...


    Tack så mycket för din röst, men vad menar du med "förlagor"?

    I Ipaden så finns det en flik under "Anteckningar" som ser ut som tre små slarvigt ritade streck när man öppnar tangentbordet. När man trycker på den så kommer det upp en ren sida och där under så finns det så att man kan välja mellan om man skall rita med sudd, blyertspenna, kulspetspenna eller tuschpenna och en mängd olika färger också. Det finns även en linjal för att kunna dra raka streck, precis som den som jag använde mig utav när jag ritade min lilla glassbil. Man kan även välja flera färger om man vill detta genom att dra sitt finger till vänster på skärmen vid färgområdet.

    Jag publicerar här en bild på om du vill göra det någon gång :



    På dom tre punkterna under färgklickarna så kan man välja mellan flera färger om man vill.

    Så, nu vet du hur jag har lyckats med bilen på Ipaden! Det är alltid roligt att förklara någonting för den nyfikne tycker jag.
  • ALY538

    Svart är förvalsfärgen, men man kan självklart välja flera färger också om man behover detat och vill.

    Vill fler svara?

  • ALY538
    skrivmedmig skrev 2018-06-22 23:11:23 följande:

    Jag röstar på XNO om du ska rita med de fotografierna som förlagor?

    Den har inte lika många överstrukna glassar, har en rolig "Betala gärna med kort"-dekal, ser renare ut och har en svart stänkskärm bak.

    Imponerande förresten att rita på en Ipad. Jag hade inte ens lyckats med en streckgubbe...


    Ja, jag ska rita dom med dom fotografierna som förlagor (mallar).
  • ALY538

    Hejsan!

    Nu är det klart att det blev XNO 345 som jag ritade denna gången. Här kommer det en bild på resultatet:



    Visst blev den fin? Kommentera här nedan vad ni tycker om den!

    OPT får bli avbildad nästa gång, och då står det säkert mellan den och en till bil då också.

    Ha det gott. Jag hör av mig snart igen. Och kommentarer uppskattas gärna av mig!

    / ALY 538

  • Anonym (Maria)

    Fina bilar du gör!! Speciellt bra tycker jag du är på att rita och måla skylten baktill där själva glassarna finns på bild. Så mycket fina detaljer!!

    Och så blev jag ju jättesugen på glass nu!!

  • ALY538
    Anonym (Maria) skrev 2018-06-27 10:14:30 följande:

    Fina bilar du gör!! Speciellt bra tycker jag du är på att rita och måla skylten baktill där själva glassarna finns på bild. Så mycket fina detaljer!!

    Och så blev jag ju jättesugen på glass nu!!


    Åååh, tack så mycket Maria, jag blir alltid så glad av att läsa sådana glada och positiva kommentarer!!! :D

    Det är bara att åka upp till Xno i Luleå och äta massa glass ;) eller av någon annan av dom andra cirka 330 blåa Hemglassbilarna i hela Sverige.

    Mmmm, glass är gott, eller hur?

    / ALY 538
  • ALY538

    Men just xno hade inte så många detaljer tycker jag. Var ganska enkel att rita. Jag började igår kväll och blev klar kl, 9 imorse. Så sammanlagt kanske 2-3 timmar tog det att rita den för mig.

Svar på tråden Vilken Hemglassbil ska jag rita?