Tycker om min killkompis. Vad ska man göra?
Hej!
Jag är en 20 årig gammal tjej. Jag har nu på senare tid insett att jag gillar en killkompis som jag känt i hela mitt liv, som jag nu inte vet hur jag ska gå vidare med.
Vi har alltid gått i samma klass, varit bra vänner och haft en speciell jargong mellan varandra. Vi har väl alltid vetat att vi tycker om varandra som vänner men alltid skämtat med varandra och aldrig kunnat säga något bra om varandra till den andre, trotts att vi alltid menat varandra väl. Den jargongen har väl fortsatt med oss lite när vi blev äldre, vilket gör att det blir svårt för mig att erkänna hur jag känner. Även fast jag vet att vi alltid vill varandra allt väl.
Jag tror vi alla har en speciell människa som får oss att känna något man aldrig känt innan. Jag kan inte förklara det, men jag har aldrig känt så med någon annan kille som jag gör med han. Och jag tror han håller med om det. Folk säger att dom ser att vi har något speciellt, även om jag själv inte vet hur det ska tolkas.
Vi ses numera mest på fester och helger. Vi insåg väl runt 17 års ålder att vi nog va lite intresserade av varandra. Vi har legat några gånger med varandra på fester osv. Vi var på en fest för några veckor sedan där han pratade om mig med min bästa killkompis. Han nämnde massa bra saker om mig men sa att han inte ville förstöra vår fina relation med ett förhållande som kanske ändå inte slutar bra. Hur ska jag tolka det? Jag vill inte heller förstöra något. Men då får man väl helt enkelt känna av vad som väger tyngst.
Jag känner att jag har hållit inne detta länge nu. Jag är inte kär, tror jag, men beror förmodligen på att jag är så rädd för hur han ska bemöta mig eftersom vi aldrig har erkänt någonting för varandra. Någonsin.
Hur ska jag göra? Ska jag ta kontakt med han, prata med han på en fest eller be min vän säga vad jag känner diskret om ja kommer på tal? Känner mig så kluven.
Tacksam för svar!