• Anonym (Dumpad)

Svara när ex skriver förlåt?

Hej. Jag och mitt ex hade vart tillsammans i ca 5 månader. Träffades varje dag, men det var ett ganska stormigt förhållande och han gjorde slut efter ca 4 månader. Efter en vecka hörde han av sig, sa att han ångrade allt han gjort och jag gav han en till chans. Nu gjorde han slut igen, efter ca 1 månad. Han var ute och drack med sina vänner i förrigår då jag körde, han gjorde då slut under natten när han var aprak, dagen efter sa han att vi kunde försöka igen, sedan var han ute själv med sina kompisar igen och drack. När jag kommer till han imorse så ser jag att han skrivit med en tjej på messenger, en tjej som jag vart orolig över men som han lovat att han aldrig haft kontakt med. Han nekar till att han skrivit med henne och att han endast råkat ringt, han gör slut, säger att det är pga att vi inte passar ihop bara, är lite full fortfarande och känns ganska stressad och lite uppretad, han säger att han inte vill vara ovänn och vi kramas innan jag går.

Någon timme efter detta så skriver han förlåt för att han vart dum, och att han hoppas att jag mår bra trots allt.

Vad kan jag svara på detta? Om jag ens ska? Jag vill gärna att han ska känna ångest, att han ska va ledsen och må otroligt dåligt som jag fått gjort. Helst skulle jag vilja att han skulle vilja ha tillbaks mig, så jag kan få en liten ego boost, men jag skulle aldrig ta tillbaks han.

Såååå, hur svarar man??

• Svar på tråden Svara när ex skriver förlåt?
  • Anonym (123)

Svara att han inte ska skriva mer och sen svarar du inte mer

• Anonym (Tjej)

Jag tror han får mest ångest av att du inte svarar. Och du minst. Då kommer han gå och vänta på ett svar som aldrig kommer medan du slipper göra just det.

• Anonym (mmm)

jag hade inte svarat alls, kapat alla kontaktvägar

Svar på tråden Svara när ex skriver förlåt?