Se journaler?
Kan en läkare se journaler om mig från ett annat landsting?
Nej, förmodligen inte.
Går det inte se genom sammanhållen journalföring och NPÖ heller?
Ja, det går om de har samma journalsystem och du inte har spärrat journalen.
Genom NPÖ går det. Men då ska patienten tillfrågas först.
Det dom per automatik att journaler finns i NPÖ och från vilken mottagning utan att öppna det?
Nä, det brukar inte gå att se journaler från ett annat landsting även om de har samma journalsystem. Genom NPÖ går det dock, oavsett journalsystem.
Nä, det brukar inte gå att se journaler från ett annat landsting även om de har samma journalsystem. Genom NPÖ går det dock, oavsett journalsystem.
I detta landsting går det inte alls att se något som kommer från ett annat journalsystem. Får vi patienter utifrån så faxas journalerna eller så får patienten med sig den i handen.
Det dom per automatik att journaler finns i NPÖ och från vilken mottagning utan att öppna det?
I detta landsting går det inte alls att se något som kommer från ett annat journalsystem. Får vi patienter utifrån så faxas journalerna eller så får patienten med sig den i handen.
Hur vet man om de har samma journalsystem? Det är ju inte samma landsting
Är det du som är gravid och vill få bort Bms felaktiga anteckningar?
När jag varit hos läkaren har de kunnat se även om det varit ett annat landsting. Anledningen till att man överhuvudtaget utvecklade Take Care är för att alla ska kunna se journalen, det är hela syftet med systemet.
Hur vet man om de har samma journalsystem? Det är ju inte samma landsting