• Anonym (DT)

Otrogen under psykisk terror

Long story short.

Har inte alltid varit den bästa pojkvännen, utsatte flickvän för psykisk terror under nästa hela förra sommaren. Tilltalade henne att hon var värdelös och att vi skulle göra slut hit och dit.

Är bättre nu men skäms över mitt manipulativa beteende som ständigt finns i bakhuvudet.

Hur som helst var under denna sommaren (2017) flickvän otrogen på fyllan. Pga av mitt manipulativa sätt lyckades jag få henne att spotta fram det nu, ett år senare, utan några som helst misstankar egentligen, mest av nyfikenhet och en gnutta svartsjuka.

Hon mår skit dåligt, jag med då jag känner mig delaktig till det hela.

Vi har varit tillsammans i 3,5 år tills nu.

Senaste året har varit hur bra som helst.

Hon har berättat att hon gått med dödsångest sen det hände,

Och ber och bönar om förlåtelse.

Har själv aldrig varit otrogen på nätt sätt.

Är inte stolt över min otroliga egenskap att få fram saker ur folk, den skulle passa bäst i ett förhörsrum med avstängd kamera.

Vad gör man i denna situation, hon menar att det va aå länge sen och att det aldrig skulle kunna ske igen. Men min tillit är skadad såklart. Samtidigt känner jag mig otroligt delaktig till det hela.

Kasta gärna inge skit, hon är en otroligt fin och omtänksam människa.

Däremot tar jag gärna åt mig!

Vill tillägga att jag älskar henne över allt annat.

Hon har aldrig bevisat annat heller än samma sak.

Söker ej feedback att jag ska stanna, inte heller att lämna, berätta vad ni hade gjort.

Är otroligt kluven och vilsen.

• Svar på tråden Otrogen under psykisk terror
  • Jahappvaddetsmart
    Maria 434 skrev 2018-06-27 15:19:55 följande:
    Han har misshandlat sin flickvän psykiskt och brytit ner henne.

Ts ert förhållande är dysfunktionellt så gör er båda en tjänst och gör slut.
    Genom att dra fram att hon varit otrogen? Detta antagande att han misshandlar sin flickvän psykiskt, huuur visste man inte att det skulle komma.

OM han hade misshandlat sin flickvän psykiskt så skulle han inte ha denna empatin. Det skulle vara ett STORT steg att erkänna att han utgör "psykisk misshandel".

Det är för mig äckligt att utgöra antagandet att hon är offret och han förövaren när.... HON HAR ERKÄNT.

Och då ska han fortfarande vara förövaren och hon offret. Luktar Misandri.
  • Akira Öken
    Jahappvaddetsmart skrev 2018-06-27 16:24:59 följande:

Genom att dra fram att hon varit otrogen? Detta antagande att han misshandlar sin flickvän psykiskt, huuur visste man inte att det skulle komma.

OM han hade misshandlat sin flickvän psykiskt så skulle han inte ha denna empatin. Det skulle vara ett STORT steg att erkänna att han utgör "psykisk misshandel".

Det är för mig äckligt att utgöra antagandet att hon är offret och han förövaren när.... HON HAR ERKÄNT.

Missade du den bit av trådstarten där TS skriver om att han terroriserar tjejen och sagt att hon är värdelös? Två fel gör inte ett rätt.
  • Anonym (....)
    Anonym (yes) skrev 2018-06-27 15:13:04 följande:
    Vilket beteende är det du pratar om?
    Att han luskar fram att hans tjej varit otrogen?

Hans psykisk terror han håller på med, vilket är allt annat än ok. Att hon varit otrogen är också helt oacceptabelt men han skriver ju att det kunde bero på hans psykisk terror.. att tycka att psykisk terror är ok är fan de sjukaste jag hört.. 
    jag har vart med sånna personer o tro mig det är ngt ingen vill vara med om.. 
    det skulle vara straff på psykisk terror! försvara INTE någon som håller på med sånt.. 

jag säger inte att det hon gjorde var rätt , hon kan man lika gärna kasta som honom! ingen är något att ha men att han började med psykisk terror får han fan skylla sig själv,vad tror han eg, ? klart man söker sig vidare om man har en sån sjuk kille till pojkvän! tragiskt att hon inte gjorde slut först bara.

• Anonym (Nja)
    Jahappvaddetsmart skrev 2018-06-27 16:24:59 följande:

Jag tolkar TS inlägg som att han betedde sig som skit mot sin flickvän INNAN hon var otrogen, inte PÅ GRUND AV att hon var otrogen. Och att han nu känner att hans beteende innan otroheten bidrog till den och att han därmed har en del i det. TS får rätta mig om jag har fel.
  • Anonym (....)
    Anonym (Nja) skrev 2018-06-27 16:48:43 följande:
    Jag tolkar TS inlägg som att han betedde sig som skit mot sin flickvän INNAN hon var otrogen, inte PÅ GRUND AV att hon var otrogen. Och att han nu känner att hans beteende innan otroheten bidrog till den och att han därmed har en del i det. TS får rätta mig om jag har fel.

Exakt hur jag också tolkar det inlägget.

Jag kan tycka att båda två har sig själv att skylla så att säga o vill dem lösa problemet lär killen först o främst gå i terapi för att bli kvitt detta beteende och hon lär jobba hårt så att han kan lita på henne igen.

• Anonym (DT)
    Anonym (Nja) skrev 2018-06-27 16:48:43 följande:

Ja det stämmer jag betedde mig väldigt illa INNAN, jag har snarare efter förändrats till en bättre person i huvudtaget och ser och tänker på ett annat sätt nu.

Jag har under de första 2.5åren varit väldigt passiv, hellre velat supa ned polarna, alltid prioriterat henne som nummer 2 och endast gett henne lite då det passar mig, alltid på mina krav.

Under sommaren det hände så bodde hon hos sin mamma en längre tid. Den sommaren var jag rent av förjävlig mot henne, grov jävla ångest så stt det är helt sjukt...

Sa i princip till henne att det är slut mellan oss, ändrade mig dagen efter och sa att det inte alls va slut, Anklagade henne för att va otrogen ( innan jag visste och kanske till och med innan det hände ) sa att hon inte betydd något för mig. Vi pratade inte i princip på hela sommaren. Och folk som i min närhet den sommaren frågade till och med om vi fortfarande var tillsammans, mitt svar var ett ryck på axlarna lite coolt medans man svepte en öl...

Okej till slutsatsen nu en månad efter så försöker vi fortfarande reparera. Hennes otrohet var en följd av mitt förskräckliga beteende och att hon ville känna sig uppskattad och sedd, inte känna att hon är i vägen och är jobbig.

Jag själv har också varit otrogen på sätt och vis, erkände allt skit jag gjort under året. Bland annat strulat med andra tjejer, skickat intima bilder till gamla ligg osv. Svinigt som fan och oförlåtligt.

Hon har nu även svårt att lita på mig, men jag tyckte att även hon förtjänade att veta.

Vi försöker men förhållandet är hackigt och krävande..

En sak som jag dock reagerat på i efterhand, flickvän säger att hon har haft ångest i ett år innan hon erkände, om vårat förhållande varit bra hade jag kanske märkt på henne att något var fel? Om jag inte hade pressat henne hade det någonsin kommit fram? ( Ja vid rätt tillfälle enl. Henne ).

Hade mina felsteg kommit fram? ( troligtvis inte ).

Vet som sagt vad snubben heter som hon va otrogen med, även han hade flickvän och visste att hon hade pojkvän. Sökte runt lite på instagram och hittade honom, tar väldigt illa upp att flickvän under årets som det hände har gillat bilder på honom, så sent som i Juni i år..

Hur går det ihop med att hon haft ångest i ett år och bara velat glömma allt? Min personliga tanke är bullshit direkt, inget påminner ju mer än snubben hon gjorde det med.

Hon har ingen förklaring till detta och blir sur när det tas upp.

Helt ärligt tror jag inte detta kommer funka så länge till,

Känns som att jag låter henne leva i en lögn att det kommer lösa sig, hon tror på det det stenhårt.
  • Anonym (DT)

Edit:

Som någon skrev längre upp i tråden, ja jag förtjänar det verkligen och jag har ifrågasatt varför hon har valt att stanna med mig trotts allt. Hon säger att hon älskar mig över allt annat, jag vet att hon förtjänar bättre.

Jag borde prata om att bryta med henne, försöka få henne att förstå att det kanske är bäst för oss båda.

Jag vet att jag kommer krossa hennes hjärta åter igen då, hon var så rädd att det var slut när hon erkände. Aldrig sett någon gråta så mycket... fan va ledsen hon kommer bli, ångest.

• Anonym (Xxx)

Ärligt talat borde du sluta älta din skit på nätet och tycka synd om dig själv, det är bara irriterande. Du har betett dig som ett rövhål, lev med det.

Lämna dom människor som du gjort illa i fred. Träffa andra människor. Gör om, gör rätt.

• Anonym (DT)
    Anonym (Xxx) skrev 2018-07-24 11:22:36 följande:

Ärligt talat borde du sluta älta din skit på nätet och tycka synd om dig själv, det är bara irriterande. Du har betett dig som ett rövhål, lev med det.

Lämna dom människor som du gjort illa i fred. Träffa andra människor. Gör om, gör rätt.

Tack för ditt uppriktiga svar,

Tråden kan stängas.
  • Anonym (Pause)

TS det enda jag tänker är att hon också kallade dig värdelös med sin otrogna handling, hon har också terrat dig psykiskt pga det hon gjorde som hon sedan gömt bakom din rygg av ren egoism och din intuition plockade upp den information och gav samma mynt tillbaka tills hon kom fram med sanningen.

Att hon har dödsångest är hennes eget fel, knullar man med andra får man gärna ha enormare ångest än någonsin det kallas dåligt samvete på svenska.

Sen kan man fundera om det hade varit bättre att ni gick skilda vägar när du bara hade ett enda fokus sedan otroheten och det var att vara dum mot henne för vad får ni ut av att bevara en relation av terror? Hon skulle såklart gjort slut och erkänt otroheten och du skulle lämnat henne istället för terra tillbaka.

Som lärdom för nästa relation, om du inte kan respektera din flickvän oavsett orsak, då är det bästa valet att gå om du inte lyckas ändra attityd.

Ska ni fortsätta vara ihop? Knappast. Hon har bevisat att hon kan trösta med andra män när hon känner för det och hon kommer hålla det hemligt så länge hon kan för det finns ingen respekt för dig, du kommer bli tokig att du hade rätt om att hon är en manipulativ bitch och alltid misstänka henne så fort det blir minsta stormigt i era liv. Det är bäddat för ett skepp som går under. Tycker ni ska skiljas åt och återkomma och träffas längre fram och prata om allting och berätta vad ni insett om det ni gjorde och berätta vad ni vill i nutid och vad ni är beredd att göra för att det ska vara en lycklig relation om ni försöker igen.

Jag ser inte var någonstans kärlek eller älska finns med i er relation ni båda valde att vara egoister.

• Anonym (Pause)
    Anonym (DT) skrev 2018-07-24 11:01:37 följande:

Ja det stämmer jag betedde mig väldigt illa INNAN, jag har snarare efter förändrats till en bättre person i huvudtaget och ser och tänker på ett annat sätt nu.

Jag har under de första 2.5åren varit väldigt passiv, hellre velat supa ned polarna, alltid prioriterat henne som nummer 2 och endast gett henne lite då det passar mig, alltid på mina krav.

Under sommaren det hände så bodde hon hos sin mamma en längre tid. Den sommaren var jag rent av förjävlig mot henne, grov jävla ångest så stt det är helt sjukt...

Sa i princip till henne att det är slut mellan oss, ändrade mig dagen efter och sa att det inte alls va slut, Anklagade henne för att va otrogen ( innan jag visste och kanske till och med innan det hände ) sa att hon inte betydd något för mig. Vi pratade inte i princip på hela sommaren. Och folk som i min närhet den sommaren frågade till och med om vi fortfarande var tillsammans, mitt svar var ett ryck på axlarna lite coolt medans man svepte en öl...

Okej till slutsatsen nu en månad efter så försöker vi fortfarande reparera. Hennes otrohet var en följd av mitt förskräckliga beteende och att hon ville känna sig uppskattad och sedd, inte känna att hon är i vägen och är jobbig.

Jag själv har också varit otrogen på sätt och vis, erkände allt skit jag gjort under året. Bland annat strulat med andra tjejer, skickat intima bilder till gamla ligg osv. Svinigt som fan och oförlåtligt.

Hon har nu även svårt att lita på mig, men jag tyckte att även hon förtjänade att veta.

Vi försöker men förhållandet är hackigt och krävande..

En sak som jag dock reagerat på i efterhand, flickvän säger att hon har haft ångest i ett år innan hon erkände, om vårat förhållande varit bra hade jag kanske märkt på henne att något var fel? Om jag inte hade pressat henne hade det någonsin kommit fram? ( Ja vid rätt tillfälle enl. Henne ).

Hade mina felsteg kommit fram? ( troligtvis inte ).

Vet som sagt vad snubben heter som hon va otrogen med, även han hade flickvän och visste att hon hade pojkvän. Sökte runt lite på instagram och hittade honom, tar väldigt illa upp att flickvän under årets som det hände har gillat bilder på honom, så sent som i Juni i år..

Hur går det ihop med att hon haft ångest i ett år och bara velat glömma allt? Min personliga tanke är bullshit direkt, inget påminner ju mer än snubben hon gjorde det med.

Hon har ingen förklaring till detta och blir sur när det tas upp.

Helt ärligt tror jag inte detta kommer funka så länge till,

Känns som att jag låter henne leva i en lögn att det kommer lösa sig, hon tror på det det stenhårt.

Okej glöm mitt förra inlägg, TS du verkar vara en smart person som ser det klart framför dig, om du som är väldigt självsäker i din sak och har drag av egoism inte tror att ni kommer hålla, då skulle jag säga att din intuition här är en väldigt pålitlig källa.

Hon verkar inte kunna stå upp för sig, klart hon ber på sina bara knän att ni ska vara tillsammans men ärligt, du var inte redo att släppa in henne, hon fick ta smällarna för det och tillslut stängde hon ut dig (otroheten) ni har ingen av er prioriterat relationen och handlat utefter vad den behöver ni båda valde att sätta upp en vägg och göra vad ni ville, ni är inte mogna för en relation alternativt ni är fel för varandra. Alla svar säger bryt upp.
  • Anonym (Pause)
    Anonym (Xxx) skrev 2018-07-24 11:22:36 följande:

Exakt.

Och gör om det med en person som inte förstört er tillit genom att löst alla problem med flykt och otrohet.
  • Anonym (DT)
    Anonym (Pause) skrev 2018-07-24 11:39:07 följande:

Okej glöm mitt förra inlägg, TS du verkar vara en smart person som ser det klart framför dig, om du som är väldigt självsäker i din sak och har drag av egoism inte tror att ni kommer hålla, då skulle jag säga att din intuition här är en väldigt pålitlig källa.

Hon verkar inte kunna stå upp för sig, klart hon ber på sina bara knän att ni ska vara tillsammans men ärligt, du var inte redo att släppa in henne, hon fick ta smällarna för det och tillslut stängde hon ut dig (otroheten) ni har ingen av er prioriterat relationen och handlat utefter vad den behöver ni båda valde att sätta upp en vägg och göra vad ni ville, ni är inte mogna för en relation alternativt ni är fel för varandra. Alla svar säger bryt upp.

Ditt svar betyder väldigt mycket.

Jag har sedan början av förhållandet känt att jag ej var redo att släppa in henne.

Hon var väldigt ung när jag träffade henne, 16 år och jag var 20. Nivån på förhållanden när man är 16 kontra 20 är väldigt olika, endast 4 år men de 4 åren tror jag är en väldigt stor del av den personlig utvecklingen i de flestas liv. Hon fyller 20 nästa år, jag tror om vi hade träffats idag så hade det varit en helt annan sak.
  • Anonym (Pause)
    Anonym (DT) skrev 2018-07-24 12:35:36 följande:

Ditt svar betyder väldigt mycket.

Jag har sedan början av förhållandet känt att jag ej var redo att släppa in henne.

Hon var väldigt ung när jag träffade henne, 16 år och jag var 20. Nivån på förhållanden när man är 16 kontra 20 är väldigt olika, endast 4 år men de 4 åren tror jag är en väldigt stor del av den personlig utvecklingen i de flestas liv. Hon fyller 20 nästa år, jag tror om vi hade träffats idag så hade det varit en helt annan sak.

Jag var också rädd att släppa in min partner, men jag satsade på oss och vi fick bevisat att vi har kärlek i vår relation.

Så kan det vara, en sextonårig är inte emotionellt mentalt "där" för en seriös relation å andra sidan du verkade inte särskilt seriös du heller, ni båda var unga och oerfarna, då är det lätt hänt att man fallerar, alla relationer har en inlärningskurva men det måste finnas en trygg plattform att kunna utvecklas, det är i kärleken i attraktionen i respekten i omsorgen och konfluensen, ni avsaknade de alla och då är det omöjligt för relationen att mogna.
  • Anonym (A)
    Anonym (Pause) skrev 2018-07-24 15:25:06 följande:
    Jag var också rädd att släppa in min partner, men jag satsade på oss och vi fick bevisat att vi har kärlek i vår relation.

Så kan det vara, en sextonårig är inte emotionellt mentalt "där" för en seriös relation å andra sidan du verkade inte särskilt seriös du heller, ni båda var unga och oerfarna, då är det lätt hänt att man fallerar, alla relationer har en inlärningskurva men det måste finnas en trygg plattform att kunna utvecklas, det är i kärleken i attraktionen i respekten i omsorgen och konfluensen, ni avsaknade de alla och då är det omöjligt för relationen att mogna.
    Håller med
Svar på tråden Otrogen under psykisk terror