• asdfgh

Storlek på ryggsäck?

Hur stor ryggsäck är rimligt för en 7åring? Den ska helst funka i åtminstone 2 år, gärna 3 år.

Jag tittar på en på 20l. Den är nedsatt till knappt halva priset och verkar bra funktionsmässigt etc men jag funderar på om 20l är för litet. I beskrivningen står det att man får ner ett A4.

Ryggsäcken som ska ersättas är på 8l så den borde ju vara rätt mycket större men kanske ändå inte stor nog?

• Svar på tråden Storlek på ryggsäck?
  • Zinken

Beror i och för sig på vad du tänkt att barnet ska använda den till men jag tror det räcker. Min äldsta har en lite större än så, tror hans är störst i klassen men den är aldrig ens halvfullt och där i brukar finnas hjälpmedel för läxa, astmamedicin, tofflor, läxbok och frukt. Till idrott har han en annan väska (sån som snörs ihop) som används enbart till det med idrottskläder, handduk, skor och drickflaska.

• asdfgh

I normalfallet handlar det om läxor, nån frukt, pyssel som ska hem och ev något extra plagg. Ett par dagar om året ska de ha med sig matsäck men den gick ner i nuvarande ryggsäck så det borde inte vara några problem.

Det är väl egentligen fråga om att den inte ska se pytteliten ut framåt 2an/3an.

Barnet kommer även att använda den i samband med resor och då ska det få plats ett ombyte, pyjamas och sysselsättning på flyget. Den här gången vill barnet ha med sig ett gosedjur modell större som lätt fyller upp befintlig ryggsäck..

• Ballon79

Köp gärna en ryggsäck på secondhand, så är det inte så mycket pengar som spills om ni behöver större.

• BuoBä

20 liter är en normalstor vardagsryggsäck. Jag har en Haglöfs datorryggsäck för 15" laptop. Den är på 23 l och jag upplever den som rymlig. Jag får lätt plats med 2 laptopar och prylar för en övernattning.

Svar på tråden Storlek på ryggsäck?