• Anonym (Anonym)

Otrogen sambo efter 16 år tillsammans

Jag har nyligen fått reda på av min sambo, efter 16 år tillsammans.. att han varit otrogen mot mig.

Känner mig så sjukt sviken och äcklad! Jag kan inte sluta tänka på det! Det gör så jävla ont!

Jag var på väg är flytta.. men jag är så jävla feg och svag inombords så jag är ju så dum att stanna kvar.. (vill tillägga att vi har småbarn tillsammans).

Hur hade ni gjort..?

Dom verkar ha känslor för varandra och har tydligen haft det en längre tid.. och det sårar ännu mer.. jag kan ju aldrig mer lita på honom!

Jag har ju absolut inte förlåtit honom och kommer aldrig göra det, någonsin!

• Svar på tråden Otrogen sambo efter 16 år tillsammans
  • Anonym (Navelludd)

Varför gav du upp flytten? Kärlek varar inte alltid för evigt, och om du nu stannar kvar, vad pågår mellan din man och den andra kvinnan?
    Oavsett om ni har småbarn så kommer dom alltid ha två föräldrar som dom älskar, och små barn anpassar sig lätt. 
    Om jag var du skulle jag bryta upp, skaffa något eget och ett liv med ett annat innehåll. Det tar tid och kostar, men det blir säkert värt det!

• Anonym (Hepp)

Skulle inte stanna med någon som bedragit mig.

Just för att tilliten är borta, och utan tillit funkar inte en relation för mig.

Stannar man måste man förlåta och lita på sin partner, annars tror jag man blir bitter, misstänksam, kontrollerande och olycklig.

• Plupp73

De har känslor för varandra, och haft en längre tid....

Vill din sambo ens att ni ska fortsätta ihop?

Min övertygelse är att ett dåligt förhållande inte skall fortgå för att det finns barn - och i ett bra förhållande bedrar man inte varandra.

Ur det perspektivet bör ni gå skilda vägar, så att barnen kan få se människor tunt dig som älskar varandra - inte håller ihop i bitterhet och skyller dem för det.

• Anonym (Tänkpådigsjälv)

Någon av er måste flytta! Du ska inte vara tillsammans med honom bara för att ni har barn ihop. Varken du eller barnen mår bättre av det. 
    Ta en dag i taget, att separera är jobbigt när man har byggt ett liv tillsammans.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hepp) skrev 2018-06-30 21:38:43 följande:
    Skulle inte stanna med någon som bedragit mig.
    Just för att tilliten är borta, och utan tillit funkar inte en relation för mig.
    Stannar man måste man förlåta och lita på sin partner, annars tror jag man blir bitter, misstänksam, kontrollerande och olycklig.
    Håller med
  • Anonym (Xxx)

Min sambo var otrogen efter 18 år. Jag stannade två år efter det, och det var ett stort misstag för jag kunde inte alls förlåta.

Hade hon bara gjort slut så hade vi kunnat skiljas åt som vänner, men nu skiljdes vi åt efter 20 år, och jag önskar att jag slapp se henne någonsin igen. Hon är vatten värd för mig nu. För bara några år sedan var jag beredd att göra vad som helst för henne.

• Anonym (same_old_story)

Spelar det någon roll vad dvi säger? Du skriver ju att du är för svag för att dra vilket tyder på att du redan vet vad du borde göra men klarar bara inte av det. Då spelar det väl ingen större roll hur många som säger att du ska dra, du klarar ju inte det?

Svar på tråden Otrogen sambo efter 16 år tillsammans