• Aniiee

    Ska spara minst 1000 kr - påsstopp och billighetsmärken

    Plastpåsarna i mataffärerna har blivit så väldigt dyra och dessutom har jag ett berg i städskåpet. Nu ska det bli slut på det. Jag räknade ut att om jag fortsätter köpa påsar på samma sätt som nu blir det över 1000 kr om året. Jag inför härmed plastpåsestopp i alla fall tills berget är borta.

    Jag har också bestämt mig för att testa att bara köpa de billigaste märkena i en månad och utvärdera dessa. Eldorado, Coop X-tra, Ica Basic osv. Finns inte de märkena för varan jag behöver så går jag ett steg uppåt i prisklass osv. Bara som litet experiment.

    Heja på mig (för jag kan vara lite urusel på personliga projekt) och tipsa eller varna gärna om produkter som är bra trots billighetsmärket.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden Ska spara minst 1000 kr - påsstopp och billighetsmärken
  • Aniiee
    Linda5 skrev 2018-07-09 21:15:57 följande:

    Bor i Växjö och de flesta affärer har kortdatum hyllor med 50% rabatt och ibland är det ju på rabatterat pris. Vårt Maxi sätter ofta ner priset på kött mer än 50%.


    Vilken tur du har.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Linda5

    Blev nyfiken på mina kvittonCool

    City Gross förra veckan handlade för 408,33 rabatter 217,76
    City Gross idag handlade för 385,02 rabatter 372,49
    Willys idag 
    handlade för 346,35 rabatter 170,45

    Då var det ändå en del varor utan rabatt. Dagens handling tog ca 1 timme helt ok timlön 543,21.

  • Aniiee
    Linda5 skrev 2018-07-10 16:00:31 följande:

    Blev nyfiken på mina kvittonCool

    City Gross förra veckan handlade för 408,33 rabatter 217,76
    City Gross idag handlade för 385,02 rabatter 372,49
    Willys idag handlade för 346,35 rabatter 170,45

    Då var det ändå en del varor utan rabatt. Dagens handling tog ca 1 timme helt ok timlön 543,21.


    Jag har hört förr att både city gross och willys kan ha bra rabatter.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Noname00

    Ett tips.
    Butiker brukar ha en hörna med varor som har kort datum brukar vara 1 eller 2 dagar, det är nästan alltid halva priset.

  • Aniiee
    Noname00 skrev 2018-07-11 19:12:40 följande:

    Ett tips.
    Butiker brukar ha en hörna med varor som har kort datum brukar vara 1 eller 2 dagar, det är nästan alltid halva priset.


    Bra tips. Men.

    För det första, inte poängen.

    För det andra; Här har de inte det. Ibland kan det hända att någon mejerivara, oftast mjölk. är nermärkt och då och då kan det finnas rödmärkt färskt kött, men de står alltid kvar som förut, och det är sällan 1 eller 2 dagar kvar, utan då är det bäst före samma dag.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    snedtak skrev 2018-07-12 01:57:30 följande:

    Har något blivit tillagat än? Hur smakade det?


    Yes, det blev middag av det hela. Helt ok blev det. Pastan var lite tjock och blev lite gummi-ig och pastasåsen var lite menlös, men jag brukar tycka att färdig pastasås är lite menlös. Lite riven vitlök och lite tabasco så var det ok. Baconen var också helt ok, jag var lite rädd för att det skulle vara bara fett, 

    Jag blev inte direkt besviken på något.

    Idag har jag varit på Hemköp. Återkommer om hur det blev.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Linda5
    snedtak skrev 2018-07-12 01:57:30 följande:

    Har något blivit tillagat än? Hur smakade det?


    Laxen rökte vi igår kväll blev superbra. Ryggbiffen är skivad och ligger i marinad.
    Kalvköttet är infruset. 
  • Aniiee
    Linda5 skrev 2018-07-12 16:41:06 följande:
    Laxen rökte vi igår kväll blev superbra. Ryggbiffen är skivad och ligger i marinad.
    Kalvköttet är infruset. 
    Snälla, jag har ingen lust varken till att du tar över min tråd eller att jag ska behöva anmäla dig för OT.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • snedtak
    Linda5 skrev 2018-07-14 12:11:55 följande:
    Ursäkta trodde frågan jag citerade var ställd till alla dom hade gjort fynd.
    Tråden handlar inte om fynd, den handlar om billighetsmärken. Har du några produkter från billighetsmärken du vill rekommendera eller avråda från?
  • Aniiee

    Aaaanyway......

    Så, var iväg en sväng och köpte grejer till tacos och efterrätt idag. Det är ju inte så spännande eftersom det mest är färska grönsaker men jag gjorde några avkall av rent intresse som jag ändå tror att de flesta köper färdigt.

    Kom ihåg att ta med påse. Yay! 2.50 kr styck kostar de på hk och jag hade behövt 2 så 5 kr insparade.
    Creme fraiche  garant 11.95 kr istället för arla 12.95 kr. 1 kr sparad
    Tortilla garant 18.95 kr istället för Santa Maria 21.95 kr. 3 kr sparade
    Tacosås garant 13.95 istället för Santa Maria 15.95 kr. 2 kr sparade
    Tacokryddmix garant 23.95 istället för Santa Maria 29.95. 6 kr sparade
    Strösocker garant 18.95 istället för Dansukker 19.95. 1 kr sparad

    Totalt... vetefan om jag sparade något på det egentligen eftersom jag brukar göra både tacosås och kryddmix själv. Å andra sidan kostar ju det också att göra. Så säg då att jag sparade 18 kr ändå.



    Vad gäller smak osv så var det inget som helst fel på creme fraichen, tortillan var ganska mjölig och "papprig", tacosåsen smått vidrig och kryddorna väldigt tama (men där har jag bara egengjort att jämföra med). Strösockret var det inte heller något fel på.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Ms H skrev 2018-07-14 19:53:42 följande:

    ICAs basics frysta hallon brukar vara bra, tycker jag.


    Bra att veta, jag ska göra hallonsorbet imorgon =)
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Ska spara minst 1000 kr - påsstopp och billighetsmärken