• Momofthree

    Var de tvillingar?

    Jag gjorde en bil idag och de visade jag var gravid i v 6+1. Direkt så såg vi båda som två hinnsäckar. Hon såg otydligt då maskinen tydligen hade "blekt" skärm som hon beskrev de. Hur som helst så uttalade hon uråldrig tvillingar men det här är mitt fjärde barn o varit på otaliga ultraljud undersökningar och aldrig har de sett ut såhär. Hon såg tydligt ett foster med tickande hjärta och beskrev de andra efter lång stund som att det kanske kunder vara en blodansamling men hon var osäker. Kan det ha varit som jag tror 2 st hinnsäckar? Men att det inte var tydligt nog för att hon skulle våga uttala sig om Det?

  • Svar på tråden Var de tvillingar?
  • EpicNurse

    Ja det kan det ha varit, men så tidigt är hinnsäcken så liten att en blodansamling kan se ut som en hinnsäck eftersom den är lika svart. Så det kan vara vilket som. Om hon inte såg gulesäck eller foster så är det ytterst oklart.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Momofthree
    EpicNurse skrev 2018-07-03 19:44:07 följande:

    Ja det kan det ha varit, men så tidigt är hinnsäcken så liten att en blodansamling kan se ut som en hinnsäck eftersom den är lika svart. Så det kan vara vilket som. Om hon inte såg gulesäck eller foster så är det ytterst oklart.


    Okej ja då får jag helt enkelt vänta några veckor och se om det eventuellt kommer nå blod eller boks ett nytt vul. Blir väldigt nyfiken även om de såklart visar sig senare vid rul:) Känns dock väldigt långt bort.
  • 1234568

    Jag har tvillingar, och gjorde första ul i v.6-7. Då såg man bara 2 svarta säckar, inget mer. Även denna BM hade en gammal maskin.

    Gjorde ett vaginalt ul någon vecka senare, då såg man ett tickande hjärta, men det andra var ännu svart och man kanske kunde ana "nåt" där.

    En vecka senare så var det 2 tickande hjärtan.

    BM sa att i och med att ul gjorts så tidigt så fanns en risk att det kunde sluta med bara ett foster ( många graviditeter som börjar som 2 foster, men det ena liksom försvinner. Oftast väldigt tidigt i graviditeten)

    Men för mig blev det 2 barn : )

Svar på tråden Var de tvillingar?