• Älskadeunge18

Snart 4 månaders förstår redan att "mata" mig med skeden?

Hej,

är det vanligt att ett barn som inte ens är 4 månader än kan låtsasmata mig med skeden? Alltså han ger först till sig själv och sen till mig och skrattar högt. Han ger alltså den från rätt ände av skeden o han stoppar liksom in den i munnen på mig/sig själv. Han har fått typ en tredjedels sked (små babyskedar) några gånger med morotspuré och gröt så han vet ju han man äter från den. Vill bara höra åsikter då jag tycker det verkar väldigt tidigt. Han har varit tidig med allt men detta verkar helt galet.

• Svar på tråden Snart 4 månaders förstår redan att "mata" mig med skeden?
  • Physalis

Att härma hör till men han verkar väldigt motoriskt skicklig som lyckas träffa din mun och även uppmärksam på detaljer som vet vilken sida som är rätt.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (hmm)
    Salmiakk skrev 2018-07-04 17:35:57 följande:

Ingen aning.... spelar det nån roll?

Undrar detsamma, vad spelar det för roll? Jag hade nog inte skrivit med det på mitt CV i alla fall. 

• Anonym (J)
    Salmiakk skrev 2018-07-04 17:35:57 följande:

Ingen aning.... spelar det nån roll?

Anonym (hmm) skrev 2018-07-05 18:49:41 följande:

Undrar detsamma, vad spelar det för roll? Jag hade nog inte skrivit med det på mitt CV i alla fall. 

Herregud, hon undrade väl bara. Det är ett forum.
  • Mascaraklumpar

För mig låter det extremt tidigt. Tror mina barn varit runt 8 månader när de börjat göra så. 

• Anonym (mor)
    Mascaraklumpar skrev 2018-07-06 10:31:17 följande:

För mig låter det extremt tidigt. Tror mina barn varit runt 8 månader när de börjat göra så. 

Mina kunde inte sitta själv ens så tidigt än mindre mata mig med sked.
  • Anonym (Geni!)
    Älskadeunge18 skrev 2018-07-04 16:28:49 följande:

Hej,

är det vanligt att ett barn som inte ens är 4 månader än kan låtsasmata mig med skeden? Alltså han ger först till sig själv och sen till mig och skrattar högt. Han ger alltså den från rätt ände av skeden o han stoppar liksom in den i munnen på mig/sig själv. Han har fått typ en tredjedels sked (små babyskedar) några gånger med morotspuré och gröt så han vet ju han man äter från den. Vill bara höra åsikter då jag tycker det verkar väldigt tidigt. Han har varit tidig med allt men detta verkar helt galet.

Hur mycket hjälper du själv till? Flyttar dig närmare, gapar osv?
Svar på tråden Snart 4 månaders förstår redan att "mata" mig med skeden?