T90 skrev 2018-07-08 11:07:19 följande:
Jag tänker att relationen inte bara tar stryk utav antal månader man försökt utan effekterna av det. Om man inte kan jobba, blir deprimerad, tvivlar på allt i sitt liv och sig själv så blir det tufft. Ekonomi, känslor, personligheter, ork osv tar lätt stryk fast man inte vill det. Alla reagerar så olika efter olika händelser i livet.
Jag förstår det, men jag håller fortfarande fast vid det jag skrev. Jo, lite har det med antal månader att göra, eller inte månader så där precist kanske, men tid. Jag förminskar inte vad TS har gått igenom, det är skitjobbigt, inget snack om saken. Men tycker ändå att om det känns som att förhållandet håller på att ta slut pga barnlöshet, när de blev gravida på fyra månader (som tyvärr blev utomkvedshavandeskap) och endast hunnit försöka en gång till sedan dess, så är det förhållandet som är svajigt - inte pga barnlösheten. Det är liksom....det är jobbigt att inte få plus - och läskigt med utomkvedshavandeskap - men det är inte barnlöshet. Att säga att relationen håller på att rinna ur sanden för att inget plus kommer... alltså, det är totalt fem aktiva försök, varav ett resulterade i en graviditet.